Spindemider i ferskentræ
Fra : Tut

Dato : 14-05-07 21:16

Sidste forår plantede jeg et ferskentræ i mit drivhus. Efterg anske kort tid
begyndte bladene at gulne og jeg konstaterede spindemider. Købte rovmider,
men de kunne ikke klare problemet 100 %.

Atter i år har jeg problemer med disse mider. Har ellers virelig skuret og
skrubbet drivhuset meget grundigt. Nu har jeg prøvet at sprøjte (fy) med
insektgift der skulle kunne tage miderne. Har sprøjtet undersiden af bladene
2 gange, men problemet er der stadigt.

Vil det mon hjælpe, hvis jeg flytter træet udenfor ved en sydmur, hvor der
trods alt er et andet klima end inde i drivhuset.

Fra : Anette

Dato : 14-05-07 22:43

Tut wrote:
> Vil det mon hjælpe, hvis jeg flytter træet udenfor ved en sydmur,
> hvor der trods alt er et andet klima end inde i drivhuset.

Spindemider trives hvor der er varmt og fugtigt, så jo det vil sikkert
hjælpe at flytte træet udendørs.

Jeg har ikke prøvet med fersken, men da mit citrontræ blev angrebet af
spindemider, tog jeg det udendørs og oversprøjtede det med en blanding af
brun sæbe, sprit og vand - lod det stå, til næste dag og skyllede den så
grundigt med masser af vand. Undgik selvfølgelig at sæbeblandingen kom i
jorden omkring træet.
Citrontræets plads i drivhuset vaskede jeg grundigt med samme sæbeblanding,
både gulv og vægge og det virkede. Træet har -7-9-13- ikke har
spindemider siden.

Om et ferskentræ kan kan tåle samme behandling , ved jeg ikke, men du har
vel ikke så meget at miste ved at prøve.....

Du kan evt læse om andre muligheder her
http://www.havenyt.dk/forum/drivhuset/748.html

/ Anette