Bedkanter
Fra : Svend Weiersøe Nelse~

Dato : 14-05-07 21:18

Hej

Jeg overvejer at få nogle bedkanter i jern eller rustfrit stål. Der skal
være ca. 5 cm over jorden og ca. 10 cm nedgravet. De skal kunne bøje i svage
buer langs en sti med træflis. Nogen gæt på hvilken tykkelse der skal
bruges? Hvor kan man købe dem/få dem lavet og hvad vil de koste?
Gode ideer modtages gerne.

mvh
SWN

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-05-07 21:29

In news:4648c3f5$0$905$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Svend Weiersøe Nelsen <sw@nielsen.tdcadsl.dk> typed:
> [...]
> hvilken tykkelse der skal bruges? Hvor kan man købe dem/få dem
> lavet og hvad vil de koste? Gode ideer modtages gerne.

Jeg fandt lige et link, men ved ikke om det er sådan nogle du mener,
de findes tilsyneladende i mange højder og længder. Du skal scrolle
et lille stykke ned:

http://plantetorvet.dk/butikken2.php?action=udbud&kategori=10&ukategori=5

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Svend Weiersøe Nelse~

Dato : 14-05-07 22:16

Hej
Takker
Kender godt Gartenprofil 3000. De koster en jetjager. 200 kr. pr m. Simple
plader på 15 cm. brede må være meget billigere. Kunne man få dem lavet i en
længde på f.eks 5 m ville det være rimeligt let at få dem sat op.

Fra : Mads

Dato : 14-05-07 23:38

On Mon, 14 May 2007 22:18:12 +0200, "Svend Weiersøe Nelsen"
<sw@nielsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>buer langs en sti med træflis. Nogen gæt på hvilken tykkelse der skal
>bruges? Hvor kan man købe dem/få dem lavet og hvad vil de koste?

Hvad med disse :
http://www.kantlet.dk/shop/default.asp
De passer meget godt på din beskrivelse og
de koster ikke en jetjager. ( 125 for 3 m )

mvh Mads

Fra : Anders Majland

Dato : 15-05-07 13:43

> http://www.kantlet.dk/shop/default.asp
> De passer meget godt på din beskrivelse og
> de koster ikke en jetjager. ( 125 for 3 m )

Det kan da ikke passe at der skal være sådan en grim grøn vandret flade -
Ideen må da være at lade græsset vokse henover den vandrette og kun være
stoppet af det lodrette ?

Fra : Mads

Dato : 15-05-07 15:09

On Tue, 15 May 2007 14:42:53 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

>Det kan da ikke passe at der skal være sådan en grim grøn vandret flade -
>Ideen må da være at lade græsset vokse henover den vandrette og kun være
>stoppet af det lodrette ?

Der er jo netop en ide i at have den vandrette flade.
Plæneklipperen kan køre med det ene hjulpar oppe
på pladen og klippe ind over denne, så man slipper
for at skulle rende rundt med en græstrimmer bagefter.

mvh Mads

Fra : Mr. D

Dato : 15-05-07 08:05

Hvad med at kontakte SaniStål - eller din lokale metal-pusher?

Har du ikke sådan en - hvad så med smeden i byen? Han skaffer sikkert en
plade til dig for en god pris og skærer den op for en kasse øl...

/D

Fra : TG

Dato : 15-05-07 17:47

On 15 Maj, 16:08, Mads <M...@nospam.nothanks.com> wrote:

> [...]
> på pladen og klippe ind over denne, så man slipper
> for at skulle rende rundt med en græstrimmer bagefter.

Tja ideen er smart nok, men kønt er det ikke... imho /TG