hjælp fundament til drivhus...
Fra : Jens-Henrik Thrane

Dato : 14-05-07 16:56

Hejsa,

Jeg har købt et lille sekskantet drivhus, ca. 2.5 m diagonalt. Der følger en
"stål sokkel" med.

Jeg vil gerne have fliser i noget af det indvendige og tænkte på følgende.:

Jeg har en del gl. 20 x 50 have fliser og tænkte på at bygge en sekskant i
tre lags højde. dvs. i alt ca. 36 fliser. Samt lægge lidt indvendig - Jeg
ville måske så undlade at bruge det oprindelige stål sokket og i stedet
skrue drivhuset fast på fundamentet med skruer. De 3 lag fliser ville jeg
klistre sammen med flise klæb jeg har til overs. fundamentet vil ca veje 350
kilo. Er det tungt nok til at drivhuset ikke vil vælte i storm ?

Er det bedre bare at bruge den oprindelige stål sokkel. ? Hvordan forankres
den lettest ? skal det støbes fast eller kan man banke noget i jorden der
kan holde det??

Alle forslag modtages. Jeg går efter en hurtig og sikker løsning.

Mvh jens

Fra : Anders Majland

Dato : 16-05-07 16:16

> Er det bedre bare at bruge den oprindelige stål sokkel. ? Hvordan
> forankres den lettest ? skal det støbes fast eller kan man banke noget i
> jorden der kan holde det??

Jeg ville bruge soklen og så forankre den til enten pæle eller en støbt
sokkel - og så blot lægge et lag fliser i sand bagefter