Passivt kølet grafikkort til 2 skærme og b~
Fra : Lauge

Dato : 16-05-07 15:53

Hej,

Håber nogen kan hjælpe

Jeg leder efter et billigt passivt kølet grafikkort som kan klare to skærme
begge via dvi. Kortet skal ikke bruges til spil, men kun udvikling, lidt
film osv. så jeg regner med et billigt kort er fuld tilstrækkeligt. Skærmen
skal køre samme opløsning hvis det gør nogen forskel.

Når jeg søger på edbpriser og sætter krav om to skærme og dvi kommer der
_mange_ skærmkort frem. Men jeg har svært ved at gennemskue om begge skærme
kan køre via dvi eller om det er 1 x dvi og 1 x vga.

Nogen anbefalinger fra eksperterne?

På forhånd tak,

Lauge

Fra : Esben

Dato : 18-05-07 09:00

"Lauge" <nospam@dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> _mange_ skærmkort frem. Men jeg har svært ved at gennemskue om begge
> skærme kan køre via dvi eller om det er 1 x dvi og 1 x vga.

nVidia nvs285 kan klare det.
Der er kun et stik på kortet, men det er ikke et DVI-stik. Der medfølger et
Y-kabel med 2 DVI stik, et med 2 VGA-stik, samt beslag til halv- og
fuldhøjde PCI-e plads.

--
Esben

Fra : Lauge

Dato : 19-05-07 08:57

Hej Esben

> [...]
> Der er kun et stik på kortet, men det er ikke et DVI-stik. Der medfølger
> et Y-kabel med 2 DVI stik, et med 2 VGA-stik, samt beslag til halv- og

Tak for svaret, det er præcis sådan et...men jeg kan se at min PC'er kun har
AGP og alm. PCI.

Lidt dumt af mig ikke at undersøge det først - troede min 2 år gamle maskine
stadig var med på noderne...*suk* Ser ud til langt de fleste grafikkort i
dag er til PCI-e.

Håber nogen lige kender til et AGP eller PCI kort...

Mvh.

Lauge

Fra : Henrik H

Dato : 22-05-07 21:36

Lauge skrev:
> [...]

> dag er til PCI-e.
>
> Håber nogen lige kender til et AGP eller PCI kort...

Jeg leder efter et ligende kort også til AGP, så hvis nogen har nogle
tips ville det være perfekt...Især hvis det kan matche et ATI x800 kort
i ydelse til spil

mvh
henrik

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-05-07 18:09

Henrik H wrote:

> Jeg leder efter et ligende kort også til AGP, så hvis nogen har nogle
> tips ville det være perfekt...Især hvis det kan matche et ATI x800
> kort i ydelse til spil

Vent lidt endnu ATI har nogle nye AGP kort på vej.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
DVD mediets historie: http://kortlink.dk/3kfs
www.gromit.dk/dvd

Fra : Henrik H

Dato : 25-05-07 23:33

Michael Lund Sørensen skrev:

> Vent lidt endnu ATI har nogle nye AGP kort på vej.

Ved du om nogen af dem opfylder kravene ?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-05-07 13:48

Henrik H wrote:

> Ved du om nogen af dem opfylder kravene ?
Nej jeg kan bare huske at jeg så at ATI var på vej med nogle AGP kort

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-06-07 18:03

http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=13703

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-06-07 18:04

"Michael Lund Sørensen" <duer-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse
> Vent lidt endnu ATI har nogle nye AGP kort på vej.

Og et mere
http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=13687

Fra : Lauge

Dato : 23-05-07 20:57

> Jeg leder efter et ligende kort også til AGP, så hvis nogen har nogle tips
> ville det være perfekt...Især hvis det kan matche et ATI x800 kort i
> ydelse til spil

Jeg har nu købt et Quadro NVS 280
(http://www.nvidia.com/page/quadronvs.html) det er til PCI. Det er ikke helt
billigt, ca. 1000kr + moms. Har ingen ide om hvilke ydelse det har i spil.

Mvh.

Lauge