TNT2 ultra LARMER!!!
Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 04-07-01 20:35

Hej alle
Jeg har netop anskaffet mig et diamond viper v770 TNT2 ultra med 32 MB
RAM. Efter lidt bøvl ser det ud til at det nu kører fint... men jeg
synes støjen fra det er ganske irriterende! Er der nogen der ved/har
prøvet, om kortet tager skade af at man tager blæserstikket ud? Bliver
den for varm?
Jeg har luret lidt på om jeg kan skifte til en mere støjsvag blæser, men
den er sat på således at det vil blive meget vanskeligt.

m.v.h. Thomas

Fra : Martin

Dato : 04-07-01 22:22

Prøv at smøre den. Evt. støve den af........

Medmindre det er et nyt kort. Så er det nok ikke nødvendigt ...

- Martin

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 05-07-01 11:16

Jeg mener at TNT2 chipsettet bliver ret varmt. Jeg tror ikke, det er
anbefalelsesværdigt at fjerne blæseren.

"Thomas M. Christensen" <thomas.mc@YOUKNOWWHATTODO.get2net.dk> wrote in
message news:AgK07.443$hP2.16882@news.get2net.dk...

Fra : Morten Bonnin

Dato : 05-07-01 12:10

Altså jeg har et Creative TNT2 Ultra, hvor der kun er køleplade på...det
bliver varmt, men det holder...det kan så være at Diamond ikke har
konstrueret det på samme måde...

Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 05-07-01 19:51

"Morten Bonnin" <bonnin@nru.dk> skrev i en meddelelse
> Altså jeg har et Creative TNT2 Ultra, hvor der kun er køleplade
på...det
> bliver varmt, men det holder...det kan så være at Diamond ikke har
> konstrueret det på samme måde...

Hmm... jeg har selv et Creative TNT, kun med køleplade, og det har
fungeret fint i over 2 år. Måske jeg skulle prøve og se om jeg kunne
skifte blæseren ud med en køleplade, og supplere med en blæser i
kabinetsiden, som blæser ind mod kortet. Det må da kunne gøres
væsentligt mere støjsvagt end det nuværende niveau(som er MEGET
irriterende).

Er der evt. nogen der ved hvor meget mere/mindre varme en TNT2-chip
udvikler i forhold til en TNT?

m.v.h. Thomas