iDVD og dobbeltlags DVDere
Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-07 23:32

Jeg har fået overført den første mpeg2-fil til mp4-format, og kørt den
over i iDVD.

I Indstillinger->Projekter kan man vælge mellem forskellige ting,
herunder angives en pop-up af dvd-type med Et lag - 4.2 GB. Men
pop-up'en er 'dimmed out', så jeg ikke kan vælge den ønskede dobbeltlags
DVD.

Jeg /har/ kontrolleret efter med de tekniske specifikationer på Apples
hjemmeside, og der skal altså være en dobbeltlags dvd-brænder i
maskinen.

Derudover kan man jo 'brænde' til en fil, som altså så kan brændes på en
anden brænder.

Hvad går galt?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-05-07 04:46

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> Jeg /har/ kontrolleret efter med de tekniske specifikationer på Apples
> hjemmeside, og der skal altså være en dobbeltlags dvd-brænder i
> maskinen.

Er det et kompatibelt medie? Der er noget med at Apple's brændere er
ret sippede.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Per Rønne

Dato : 15-05-07 05:21

> Er det et kompatibelt medie? Der er noget med at Apple's brændere er
> ret sippede.

Jeg har skam ikke lagt noget medie ind i brænderen, der i øvrigt er
Apples egen. I øvrigt tillader iDVD jo at man 'brænder' til en dvd image
fil.

Når jeg nu lægger en brændbar DVD DL ind på maskinen ser jeg, at iDVD
ikke ændrer adfærd her. I øvrigt fremgår det af det indstillingsvindue
jeg sidder med i iDVD, at 'dissse indstillinger gælder nye projekter',
så under alle omstændigheder virker det mærkeligt.

Jeg har konstateret af VisualHub virker fint. Måske skal jeg bare bruge
den i stedet for - og så droppe iDVD som et underlødigt produkt?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Gnyffe Gnub

Dato : 15-05-07 18:52

On 15/05/07 6:21, in article 1hy54e1.79xo2kwwmkq6N%per@RQNNE.invalid, "Per
Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> jeg sidder med i iDVD, at 'dissse indstillinger gælder nye projekter',
> så under alle omstændigheder virker det mærkeligt.

Det virker her hos mig på min iMac C2D uden at jeg putter en DVD i drevet.
Ved ikke om det vil hjælpe at slette idvd.plist filen og så starte iDVD op
igen.
Brug spotlight til at søge efter com.apple.idvd.plist.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-05-07 19:53

Gnyffe Gnub <qaz@tg.com> wrote:

> Det virker her hos mig på min iMac C2D uden at jeg putter en DVD i drevet.

Sådan burde det da også være.

> Ved ikke om det vil hjælpe at slette idvd.plist filen og så starte iDVD op
> igen.
> Brug spotlight til at søge efter com.apple.idvd.plist.

Ingen forskel.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk