iDVD og mpg-filer
Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-07 12:57

Jeg har optaget en del film og andet, der ligger som mpg-filer fra en
Windåse, med en tv- og radiotuner i. Jeg troede at man kunne importere
dette mpeg-format ind i iDVD, men det kan den tilsyneladende alligevel
ikke ?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Terje Rydland

Dato : 14-05-07 13:07

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> Windåse, med en tv- og radiotuner i. Jeg troede at man kunne importere
> dette mpeg-format ind i iDVD, men det kan den tilsyneladende alligevel

iDVD håndterer vel mpeg4, men ikke mpeg2 (så vidt jeg vet). Prøv å
konvertere til mpeg4 først (handbrake, visual hub, iSquint eller noe
annet).

Terje

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-07 15:42

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> iDVD håndterer vel mpeg4, men ikke mpeg2 (så vidt jeg vet). Prøv å
> konvertere til mpeg4 først (handbrake, visual hub, iSquint eller noe
> annet).

Jeg hr nu downloaded de tre nævnte programmer, for at se hvad det er.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 14-05-07 17:23

> [...]

> Windåse, med en tv- og radiotuner i. Jeg troede at man kunne importere
> dette mpeg-format ind i iDVD, men det kan den tilsyneladende alligevel

MPEG1 eller MPEG2 format?

Quicktime kan ikke demuxe MPEG1. For MPEG2s vedkommmende skal du have
QuickTime MPEG2 Playback Component. Koster 150 kr i Apple Store.
--
Jesper

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-07 18:17

fJesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:

> MPEG1 eller MPEG2 format?

Filerne hedder bare '.mpg'. Men når jeg går ind i Hauppauge kan jeg se
at jeg har sat standarden til MPEG2 {12,0 Mbit/s, den som giver højest
kvalitet}

> Quicktime kan ikke demuxe MPEG1. For MPEG2s vedkommmende skal du have
> QuickTime MPEG2 Playback Component. Koster 150 kr i Apple Store.

Freeware-produktet iSquint synes at kunne klare det. Selv om det siger
at der er 40 minutter tilbage, har den i hvert fald oprettet en fil ved
navnet Zoroastre.mpg.temp.mp4. Ja, det er en optagelse af den
Rameau-opera, som STV1 sendte i påsken, en opførelse fra Drottningholm.

Jeg har i øvrigt ikke først hentet de 15 G Zoroastre.mpg fylder på min
Synology-server over på min MacBook. Så iSquint læser det løbende herfra
over min Gb/s forbindelse, og gemmer output på mit skrivebord..
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk