Thunderbird opfører sig mærkeligt?
Fra : Ralle

Dato : 14-05-07 19:04

Der sker noget mærkeligt i mit mailprogram (Thunderbird 2.0.0.0). Nogen
gange får jeg mails der er flere dage gamle og derfor bliver placeret
langt nede på min mailliste. Jeg undrer mig over hvordan en mail kan
være flere dage undervejs, den bliver jo sendt med det samme. Det skete
aldrig med OE. Er i øvrigt meget tilfreds med Thunderbird i det hele
taget. Nogen der har en forklaring?

Ralle

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-05-07 19:18

Ralle skrev:

> [...]
>langt nede på min mailliste. Jeg undrer mig over hvordan en mail kan være
>flere dage undervejs, den bliver jo sendt med det samme.

prøv så at forestil dig hvor en mail dateret år 1900 bliver placeret (når
spamfilteret ikke fanger den)!

Prøv at ændre din sorteringsmåde til "Modtagelsestidspunkt" (vis > sorter
efter > modtagelsestidspunkt)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-05-07 19:22

Den 14-05-07 20.04 skrev Ralle følgende:

> Jeg undrer mig over hvordan en mail kan
> være flere dage undervejs, den bliver jo sendt med det samme. Det skete
> aldrig med OE. Er i øvrigt meget tilfreds med Thunderbird i det hele
> taget. Nogen der har en forklaring?

Dine mails bliver sikkert sorteret efter afsendelsesdatoen. Det er altså
afsenderen, der har forkert dato/tid på sin computer.

Klik på knappen til at vælge kolonner - det er den yderst til højre for
kolonneoverskrifterne. Sæt mærke ud for Modtagelsesordre, og vælg så at
få sorteret dine mails i modtagelsesordre (klik på kolonneoverskriften).
Nu skulle mailene gerne blive sorteret i den rækkefølge, du har modtaget
dem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slå tjenesten Messenger fra, så den ikke kan misbruges til spam.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-05-07 19:43

Den 14-05-07 20.21 skrev Kim Ludvigsen følgende:

> Dine mails bliver sikkert sorteret efter afsendelsesdatoen. Det er altså
> afsenderen, der har forkert dato/tid på sin computer.
>
> Klik på knappen til at vælge kolonner ...

Og hvis du er doven, kan du selvfølgelig også bare vælge den nemme
løsning, som Ivan foreslår.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : Ralle

Dato : 14-05-07 21:04

Tak for svarene.

Ralle