Hvor finder jeg binaer?
Fra : J. H. Larsen

Dato : 12-05-07 01:21

Jeg har af og til prøvet at klikke ind på dk.binaer.historie for at
hjælpe med lidt tydning, men jeg har alrdig lykkedes med det.
Hvor findes den nyhedsgruppe henne? Er den for specielt indviede,
eller hvordan kommer jeg ind?
Hilsen J.H. Larsen

Fra : Toke Nørby

Dato : 12-05-07 08:14

J. H. Larsen <j-larsen@mail.dk> wrote:

> [...]
>hjælpe med lidt tydning, men jeg har alrdig lykkedes med det.
>Hvor findes den nyhedsgruppe henne? Er den for specielt indviede,

Det må være fordi der ikke er nogen, der overhovedet har posted noget
der siden 2004! Jeg havde et par gamle indlæg stående fra gruppen, men
nu har jeg postet en enkelt linie, som du skulle kunne se. Jeg kan i
hvert fald selv hente og mit "indlæg".
--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/

Fra : J.KO

Dato : 12-05-07 09:53

"J. H. Larsen" <j-larsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjælpe med lidt tydning, men jeg har alrdig lykkedes med det.
> Hvor findes den nyhedsgruppe henne? Er den for specielt indviede,

Hej.
Du finder det hele under:

dk. videnskab.historie.genealogi

og endvidere:

dk.videnskab.historie.lokalhistorie

Prøv de 2, de fungerer fint og jeg tror at alle
slægtforskere bruger dem.

Mvh. J.Ko

Fra : baertel

Dato : 12-05-07 12:43

Gruppen bliver brugt jævnligt. Den sidste jeg kan se er fra 10. april.
Indlæg i gruppen har en begrænset levetid, dvs at de bliver slettet
efter nogen tid. 1 uge, 14 dage? det er der sikkert nogen der kan svare på.
Billedfiler fylder jo en del, så det er nok grunden til den begrænsede
levetid.
Når der er tydninger skrives der som regel her med en henvisning til en
fil i binaer.
Nogle lægger forespørgslen i binaer sammen med filen, men det er ikke
den korrekte fremgangsmåde så vidt jeg har forstået.

mvh
Leif Bærtelsen

Fra : Ivar

Dato : 12-05-07 14:22

J. H. Larsen skrev:

> Hvor findes den nyhedsgruppe henne?

Du kan ikke finde den fordi du bruger TDC Online. Der kan du ikke finde
de binære grupper.

Du skal bruge en newreader, som fx OutlookExpress. Du skal blot være
klar over at TDC sletter indlægene i de binære grupper efter 2 dage,
og OutlookExpress gemmer dem ikke, så du mister dem efter 2 dage.

Selv bruger jeg MesNews der er fri for nogle af de fejl og
uhensigtsmæssigheder OutlookExpress har: http://LexInfo.dk/MesNews/

Ivar Magnusson

--
Liste over alle Canon EOS objektiver
http://lexinfo.dk/eos/canon.html

MesNews http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 13-05-07 10:17

"J. H. Larsen" skrev
> [...]
> hjælpe med lidt tydning, men jeg har alrdig lykkedes med det.
> Hvor findes den nyhedsgruppe henne? Er den for specielt indviede,

Selvom din udbyder ikke fører den binære gruppe
så kan du alligevel smugkigge på indholdet v.h.a. denne webside:
http://www.usenet-replayer.com/groups/dk.binaer.historie.html

Du kan ikke her selv sende billeder, men du kan evt putte billedet på
en almindelig webside og linke til det i et indlæg på

(Tak til Hugh W for dette tip)

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 13-05-07 17:33

Thorkild Dalsgaard skrev den 13-05-2007:

> Du kan ikke her selv sende billeder, men du kan evt putte billedet på
> en almindelig webside og linke til det i et indlæg på

Det ville ikke være den korrekte procedure, da
news://dk.videnskab.historie.genealogi kun er beregnet til de binære
vedhæng, der ikke er muligt at sende i den aktuelle debatgruppe - som
også nemmere kunne bruges til netop det specifikke formål.

Det ville være en omvej at benytte den binære gruppe.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.skolekammeraten.dk

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 14-05-07 23:57

Thorkild Dalsgaard frembragte:

> Du kan ikke her selv sende billeder, men du kan evt putte billedet på
> en almindelig webside og linke til det i et indlæg på

Undskyld Thorkild - man skal naturligvis læse hvad du skriver, hvilket
jeg helt åbentlyst har forsømt at gøre ordentligt.

Det var naturligvis meddelelser i binærgruppen, som ikke var
hensigtsmæssigt - og ikke i den aktuelle debatgruppe, som du jo helt
korrekt foreslog.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk