Tomlen op for Findengrav
Fra : Daniel

Dato : 10-05-07 14:34

Efter laengere tids fravaer fra slaegtsforskningen skulle jeg lige checke
ressourcerne paa nettet. Herunder ogsaa www.findengrav.dk . Og hold da op en
udvikling paa sitet. Sidst jeg var paa var der 7-8 kirkegaarde men nu er der
over 30.

Det er godt gaaet men husk nu lige det Sönderjyske omraade. (Jeg tillader
mig at vaere egoistisk)

- Daniel -

Fra : Inger Buchard

Dato : 10-05-07 14:48

Prøv
Dansk kirkegårdsindeks - der er temmelig mange flere, herunder også
sønderjyske.
http://stegemueller.dk/dki/v_soeg.php?soeg=Kirkeg%E5rd

Fra : Daniel

Dato : 15-05-07 10:29

"Daniel" <daniel-nospammail-@hotmail.com> wrote

Der er faktisk 37 kirkegaarde paa www.findengrav.dk

Jeg kender godt til DKI men det er alt for bövlet at finde rundt i og mange
gange er de lovede fotos der slet ikke. Det kan godt vaere at jeg bare er
IT-analfabet, men paa findengrav.dk kan jeg finde rundt uden PC körekort.

Fra : Bodil og Erik Fogh R~

Dato : 16-05-07 22:07

Der kommer snart en del flere, da vi lige har fotograferet 10 kirkegårde i
det midt og vestjyske, som snart bliver sendt til Birgit "Find en grav", det
er jo bare med at gribe kameraet og gå i krig.
Erik

Fra : Arne Feldborg

Dato : 17-05-07 11:33

"Daniel" <daniel-nospammail-@hotmail.com> skrev Tue, 15 May 2007
11:28:39 +0200

>Der er faktisk 37 kirkegaarde paa www.findengrav.dk
>
>Jeg kender godt til DKI men det er alt for bövlet at finde rundt i og mange

Bare gør som der står på forsiden:
"Hvis du bare vil have et overblik over alle de kirkegårde, der allerede
findes i Dansk KirkegårdsIndex, så klik på 'Søg på navn' og skriv
Kirkegård, så får du en liste over alle de kirkegårde, vi allerede har i
databasen"

Så kommer du til:
http://stegemueller.dk/dki/v_soeg.php?soeg=kirkeg%E5rd

Hvor der er en liste over de pt. 413 kirkegårde der enten er færdige
eller er under udarbejdelse.

Men hvor er det dog irterende, at folkene bag Find en Grav ikke vil
arbejde sammen med DKI, så vi andre kunne få et samlet register og så
folkene i marken kunne undgå at de samme kirkegårde bliver
affotograferet 2 gange mens andre slet ikke bliver det.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Daniel

Dato : 21-05-07 09:17

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://stegemueller.dk/dki/v_soeg.php?soeg=kirkeg%E5rd
>
> Hvor der er en liste over de pt. 413 kirkegårde der enten er færdige

Kaere Arne Feldborg. Jeg kan godt laese og forstaa!
Jeg mener virkelig at den maade I laver det paa er uoverskuelig. Jeg
forstaar heller ikke hvorfor I forsöger at naevne saa mange kirker som
muligt naar det kun er et faatal der er lavet faerdigt. Det er det der gör
det uoverskueligt. Men det gaelder maaske for jer om at faa saa stort tal
som muligt?

Kig paa www.findengrav.dk hvor du kan se de fotograferede kirkegaarde paa en
overskuelig maade. Det er wysiwyg (What you see is what you get).

Fra : Arne Feldborg

Dato : 21-05-07 13:21

"Daniel" <daniel-nospammail-@hotmail.com> skrev Mon, 21 May 2007
10:16:53 +0200

> [...]
>det uoverskueligt. Men det gaelder maaske for jer om at faa saa stort tal

Det var dog noget besynderligt vrøvl at slippe ud. For det første
behøver du ikke skrive "I" og "jer", jeg har hverken lod eller del i
det projekt. Men hvis jeg havde ville jeg godt nok føle mig temmelig
stødt over din måde at udtrykke dig på.

For det andet tyder de seneste indlæg om emnet her i gruppen ærlig talt
på, at der er nogen der har mere travlt med at gøre reklame for Find en
Grav, og rakke ned på DKI, end med egentlig at komme med reel oplysning.

Hvis du vil se hvilke kirkegårde der er færdige på DKI så vælger du blot
"Søg på Status" --> "Færdig"

Hvor svært kan det være.?

Om de 173 svar du får så er meget eller lidt, sammenlignet med Find en
Gravs 43, skal jeg lade være usagt. Og jeg synes ærligt talt heller ikke
det spørgsmål er særligt ineressant.
..
Den side hos DKI du henviser til er jo den side, hvor man bla. også
tilmelder sig, hvis man selv vil påtage sig at affotografere gravsten.
Derfor må der jo nødvendingvis også være flere punkter og fflere
valgmuligheder.

Og derfor må der nødvendigvis også være en oversigt over hvilke
kirkegårde der allerede arbejdes på uanset om de er færdige eller ej..

Det er jo ikke DKI som sådan der affotograferer gravsten. Det er 'bare'
en slags paraplyorganisation der først og fremmest har til opgave at
lave en oversigt over hvad der er færdig og hvad der er igang. Netop
bla. for at undgå dobbeltarbejde.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Daniel

Dato : 22-05-07 13:04

> [...]

> Så kommer du til:
> http://stegemueller.dk/dki/v_soeg.php?soeg=kirkeg%E5rd
> ... så vi andre kunne få et samlet register ...>

Jamen Arne, jeg svarer dig da bare i samme terminologi som du selv anvender.

Men naar du skriver "vi" , saa omfatter det altsaa ikke dig?

Reklame eller ikke. Du gör maaske reklame for DKI som svar paa mit originale
indlaeg. Pas nu paa med at kaste med sten naar ...

- Daniel -

Fra : Arne Feldborg

Dato : 22-05-07 13:40

"Daniel" <daniel-nospammail-@hotmail.com> skrev Tue, 22 May 2007
14:04:27 +0200

>Men naar du skriver "vi" , saa omfatter det altsaa ikke dig?

Jeg har ikke på noget tidspunkt brugt udtrykket "vi" i den forbindelse.!

>Reklame eller ikke. Du gör maaske reklame for DKI som svar paa mit originale

Og jeg har heller ikke på noget tidspunkt fremhævet DKI fremfor andre.

Jeg har blot besvaret dit spørgsmål om, hvordan man fik en oversigt over
færdige kirkegårde. Og din påstand om, at man hos DKI skulle have
manipuleret med tallene.

>indlaeg. Pas nu paa med at kaste med sten naar ...

Jeg konstaterer bare, at en gut der kalder sig daniel, og som skriver
fra en anonym Hotmail adresse, gennem det seneste halve år har startet
ca. fire nye tråde og skrevet ca. en halv snes indlæg af den nævnte
karakter.
Se:
http://groups.google.dk/groups?as_q=&num=10&scoring=r&hl=da&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_ugroup=dk.videnskab.historie.genealogi&as_usubject=&as_uauthors=daniel&lr=&as_drrb=q&as_qdr=&as_mind=1&as_minm=1&as_miny=1981&as_maxd=21&as_maxm=5&as_maxy=2007

Det mest påfaldende er dog, at den samme daniel *aldrig* nogensinde har
skrevet bare eet eneste indlæg om slægtsforskning eller nogen af de
andre emner der diskuteres her i gruppen.

Måske tror du at du gavner Find en Grav med dine aktiviteter. Men det
kan meget vel komme til at virke modsat i længden.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Daniel

Dato : 23-05-07 16:04

> [...]
> Jeg har blot besvaret dit spørgsmål om, hvordan man fik en oversigt over
> færdige kirkegårde. Og din påstand om, at man hos DKI skulle have

Du er dog utrolig! Jeg paastaar ikke at DKI manipulerer med tallene? Jeg
forholder mig blot til det faktum at de naevnte 413 kirkegaarde ikke daekker
over mere end 174 faerdige kirkegaarde, altsaa under halvdelen.

> [...]
> skrevet bare eet eneste indlæg om slægtsforskning eller nogen af de
> andre emner der diskuteres her i gruppen.

Ca. fire traade! Det maa du da kunne taelle mere nöjagtigt.

Men du har helt ret I at jeg afholder mig fra at deltage i diskussioner her
i gruppen. Som jeg skrev den 13. oktober sidste aar:

"Hvis man som jeg foelger denne og andre grupper paa usenet, opdager man
hurtigt hvem der er gruppens konger/politibetjente.
Det er dem der altid korrekser andre, dem der altid er negative over for nye
tiltag der ikke passer i deres verdensbillede, dem der altid har "den
rigtige version" osv osv.
De husserer i en lille sammenspist gruppe hvor janteloven hersker, og ve den
arme sjael der stikker naesen frem og ikke lige passer ind i billedet.
Gudskelov er vi en hel del der selv kan laese diverse indlaeg og drage vore
egne konklusioner uden at faa retningslinierne udstukket fra kongerne."

Det er stadig min holdning og derfor blander jeg mig ikke i diskussionerne i
gruppen men nöjes med at laese indlaeggene.

Af samme grund var mit originale indlaeg heller ikke et emne til diskussion.
Jeg gjorde bare opmaerksom paa www.findengrav.dk samt det forhold at der
siden jeg sidst besögte siden, er sket rigtigt meget paa sitet.

> Måske tror du at du gavner Find en Grav med dine aktiviteter. Men det
> kan meget vel komme til at virke modsat i længden.

Se det behöver du slet ikke bekymre dig om Hr. Feldborg. Hvis folkene bag
Find En Grav finder mit indlaeg upassende, saa er jeg sikker paa at de vil
give mig et vink med en vognstang.

- Daniel -

Fra : Arne Feldborg

Dato : 23-05-07 18:53

"Daniel" <daniel-nospammail-@hotmail.com> skrev Wed, 23 May 2007
17:03:56 +0200

>Du er dog utrolig! Jeg paastaar ikke at DKI manipulerer med tallene? Jeg
>forholder mig blot til det faktum at de naevnte 413 kirkegaarde ikke daekker
>over mere end 174 faerdige kirkegaarde, altsaa under halvdelen.

Ja de 413 *påbegyndte* og *færdige* dækker over 174 færdige.!

Hvis du vil se hvormange der er henholdsvis påbegyndte, færdige, osv.
skal du bruge "Søg på Status".

Og det kan vel egentlig ikke undre nogen.

Resten gider jeg ikke kommentere igen, det har jeg allerede gjort een
gang.

Slut herfra.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Hvornum

Dato : 28-05-07 00:25

Hej Daniel

Hvorfor kan man ikke sende en e-post til dig?
Men stop lige denne tråd inden den kommer for langt ud i det ingen ting, og
for megen muderkastning.

Mvh
Max Hvornum 4623

Fra : Daniel

Dato : 29-05-07 12:26

> [...]

>inden den kommer for langt ud i det ingen ting, og for megen muderkastning.

Den traad var stoppet den 23/5. Og det var den lige indtil du pustede liv i
den igen. Det er virkelig intelligent gjort.

Min aktive mailadresse er ikke lagt på her; men da du tilsyneladende vil mig
noget, så har jeg sendt dig en mail.

- Daniel -

Fra : Daniel

Dato : 29-05-07 12:50

> [...]
Max Hvornum.
Hvorfor kan man ikke sende e-post til dig?
Den mailadresse du benytter herinde og som kan laeses i headeren er ugyldig.

- Daniel -

Fra : Svenn Trønning

Dato : 29-05-07 13:43

Kære Daniel!

Jeg har brugt denne gruppe og altid fået en god behandling også flere gange
af A. Feldborg. Tonen er rå men hjertelig, dog er der et par stykker der
falder igennem - uden at jeg siger det gør du, men dæmp dig lidt.

Mvh. Svenn Chr. Trønning

Fra : Daniel

Dato : 31-05-07 14:20

"Svenn Trønning" <sct@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gange af A. Feldborg. Tonen er rå men hjertelig, dog er der et par stykker
> der falder igennem - uden at jeg siger det gør du, men dæmp dig lidt.

Kaere Svenn!

Selv om denne gruppe tit minder om en börnehave, saa er jeg altsaa en voksen
mand!

Saa hvilken baggrund har du siden du mener at du kan tillade dig at korrekse
mig?

Uanset hvad, saa mener jeg mig selv i stand til vurdere mine udsagn uden
indblanding fra dig eller andre.

- Daniel -

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 01-06-07 22:48

Daniel skrev den 31-05-2007:

> Selv om denne gruppe tit minder om en börnehave, saa er jeg altsaa en voksen
> mand!

Det kan sikkert diskuteres )

> Saa hvilken baggrund har du siden du mener at du kan tillade dig at korrekse
> mig?

I forhold til det du umidelbart kendes for, så tilhører Svenn og Arne
den gamle garde, der har pondus bag ekspertisen - så lyt og lær!

> Uanset hvad, saa mener jeg mig selv i stand til vurdere mine udsagn uden
> indblanding fra dig eller andre.

Det er ellers hvad vi alle må finde os i på Usenet, da det netop er ved
brugernes debat om hvad der er rigtigt eller forkert og deres
selvjustits, at tonen forbliver tålelig i grupperne.

Og - det er hverken dig eller mig, men hvad flertallet bestemmer, der
er gældende god tone (netikette).

FUT = Svar havner i dk.admin.netikette for yderligere debat om emnet.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.skolekammeraten.dk