Hjælp ønskes til oplysninger om jernbanefo~
Fra : Toke Nørby

Dato : 10-05-07 13:27

Jeg er ved at lave en bog om danske postfolk, de danske postkontorer
og deres bestyrere.

Foruden postfolk har der i flere perioder også været jernbanefolk ved
postekspeditioner/postkontorer og jeg har en del optegnelser om disse,
men jeg mangler nogle oplysninger her og der, så hvis du har kendskab
til fx fulde navn (vigtigt!), fødselstidspunkt/dødstidspunkt eller
andet, der ved de efterfølgende jernbanefolk er anført med et "?", vil
jeg meget gerne høre fra dig.

Tag venligst et kig på min liste over de personer, jeg pt har
mangelfulde oplysninger om:

http://www.norbyhus.dk/jernbane.html

På forhånd tak for enhver hjælp!

(Ovenstående er også postet i dk.fritid.jernbaner)
--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Hugh Watkins

Dato : 10-05-07 23:26

Toke Nørby wrote:
> [...]
> jeg meget gerne høre fra dig.
>
> Tag venligst et kig på min liste over de personer, jeg pt har

after folketælling

have you tried Rigsarkivet in København?

Hugh W

--

a wonderful artist in Denmark
http://www.ingerlisekristoffersen.dk/

Beta blogger
http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

old blogger GENEALOGE
http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Toke Nørby

Dato : 11-05-07 08:53

Hugh Watkins <hugh.watkins@gmail.com> wrote:

...snip

>after folketælling

I'm still searching in the FTs

>have you tried Rigsarkivet in København?

Oh, yes, (one of the employees is a good friend of me) they have a
book with a list of about 10.000 state railway employees (mentioned on
my page) but unfortunately they don't have all. So what I hoped was
that some of you recognized a name here and there and could give me
the missing info.
--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Hvornum

Dato : 11-05-07 21:47

Hej Toke

Ikke for at det er meget, men for godt 10 år siden udgav Dansk Post Væsen 3
eller 4 bøger om post og jernbanen, jeg kan ikke huske hvad de hedder, men
der var meget godt i dem.

Mvh

Max 4623

Fra : Toke Nørby

Dato : 29-05-07 14:23

"Hvornum" <hvornum@hvornum.dk> wrote:

> [...]
>eller 4 bøger om post og jernbanen, jeg kan ikke huske hvad de hedder, men

Hej Max
Undskyld det sene svar. Jeg tror, at du tænker på "P&Ts Historie" i
fem røde bind. Der står meget godt i dem, men de er primært
underholdende (og god) læsning, men det kniber med præcise
oplysninger, som jeg gerne vil have. Jeg har bøgerne og er skam glad
for dem!

--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Hvornum

Dato : 31-05-07 19:18

Hej Toke
Det er vist på tide at støve dem af igen

Fra : Toke Nørby

Dato : 01-06-07 07:44

"Hvornum" <hvornum@hvornum.dk> wrote:

>Hej Toke
>Det er vist på tide at støve dem af igen
>Mvh
>Max 4623

Hej Max,
Hvad tænker du på? Har jeg i det værk overset omtale af nogen af de
jernbanefolk, jeg søger oplysninger om?
Mvh
Toke

...snip

Fra : Hvornum

Dato : 01-06-07 20:03

Toke

Nej, det var skam mig der skulle en tur på loftet.

Mvh

Max

Fra : Toke Nørby

Dato : 02-06-07 08:06

"Hvornum" <hvornum@hvornum.dk> wrote:

>Toke
>Nej, det var skam mig der skulle en tur på loftet.

Hej Max,
Nå, det var en skam - men god jagt! Det lyder som et loft med mange
gode bøger
--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/