BF2 Vista install directx 9c
Fra : r-lauritsen

Dato : 12-05-07 02:38

Jeg har installeret BF2 i Vista ultimate, og i dxdiag viser den dx10.
jeg har forsøgt at installere dx oveni for at få dx9 filerne ind. De er
også under windows/system32, men det virker ikke. Den skriver fejl med
dx9c, og at jeg skal geninstallere den. Nu har jeg brugt et par timer på
at prøve mig frem.

Jeg har fundet en side på nettet hvor andre har samme problem. Men
hvorfor kan jeg ikke få lov at inst. dx9c oveni, eller hvorfor kan BF2
ikke se dx9c? Jeg har startet BF2 som admin, men det virker ikke. Den
viser bare sort skærm og så kan jeg se den fejl meddelelse med dx9c, når
jeg åbner joblisten og minimerer det sorte BF2 vindue.

Nogen ideer?

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 12-05-07 18:05

r-lauritsen skrev:
> [...]
> viser bare sort skærm og så kan jeg se den fejl meddelelse med dx9c, når
> jeg åbner joblisten og minimerer det sorte BF2 vindue.

hvorfor i det hele taget installer dx9c? dx10 er bagudkomaptibelt og
virker fint med bf2 samt bf2142. Lige som DX9 er bagudkompatibelt med
DX7 og 8.

Fra : r-lauritsen

Dato : 13-05-07 01:01

> hvorfor i det hele taget installer dx9c? dx10 er bagudkomaptibelt og
> virker fint med bf2 samt bf2142. Lige som DX9 er bagudkompatibelt med DX7
> og 8.

Fordi det ikke virker. Jeg skrev jo at den kom med en fejl om at den ikke
kan finde dx9c. Jeg ved godt at den er bagudkompatibel, men vista er vidst
ikke helt kompatibel. Jeg har set mange andre med samme fejl, så nu er jeg
ved at inst. xp igen. Vista er for sløv, og ikke kompatibel med alt det gode
gamle. Transport Giant virker vidst heller ikke. Jowood foreslår at man
inst. ms virtual pc for at spille det. Den er da ikke holdbar.

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 13-05-07 01:47

r-lauritsen skrev:
> [...]
> gamle. Transport Giant virker vidst heller ikke. Jowood foreslår at man
> inst. ms virtual pc for at spille det. Den er da ikke holdbar.

Sådan som du skrev det lyder det som om du fik problemet efter du havde
prøvede at installere dx9C og ikke før med DX10. Derfor jeg svarede som
jeg gjorde.

Hos mig virker BF2142 samt BF2 fint under vista. Har du husket at patche
spillet med nyeste patch? For jeg patchede med de nyeste patches før jeg
prøvede at launche spillene. Derudover skal vista altid have nyeste
driveres til grafikkort, bundkort, lydkort mv. ellers brokker den sig.
Jeg syntes ikke vista virker langsommer end xp tværdig mod hurtigere
samt bedre til at håndtere ram mv. Mit problem er bare at der ikke
findes ordenlig driver/software til mit X-FI lydkort endnu så lyden ikke
er helt som i BF2 og BF2142 under feks XP, der virker den alt for
diskant agtig i vista ifht. Som gjorde jeg også vendte tilbage til XP
indtil ordenligt driver/software findes til mit X-FI lydkort. Er også
vista ultimate jeg har.

Fra : r-lauritsen

Dato : 13-05-07 02:37

> Hos mig virker BF2142 samt BF2 fint under vista. Har du husket at patche
> spillet med nyeste patch?

Ja, patchede med ver. 1.41 før jeg startede spillet, og opdaterede nvidia
driver. Jeg har endda forsøgt at installere dx9 oveni vedhjælp af et sdk kit
som jeg fandt da jeg ikke kunne få BF2 til at starte. Men nu kører jeg xp
igen, og så virker alt som det gjorde.

Fra : PerX ...

Dato : 13-05-07 01:31

In article <4645f3a5$0$48598$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
angelfire@cyberjunkie.dk says...

> hvorfor i det hele taget installer dx9c? dx10 er bagudkomaptibelt og
> virker fint med bf2 samt bf2142. Lige som DX9 er bagudkompatibelt med
> DX7 og 8.

Måske fordi BF2 kræver dx9?

Fra : Kurt Lund

Dato : 13-05-07 09:30

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> In article <4645f3a5$0$48598$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
> angelfire@cyberjunkie.dk says...

> Måske fordi BF2 kræver dx9?

Jeg kører også med BF2 på Vista uden nogen form for problem også uden dx9c,
og den kører faktisk bedre under Vista end XP.
Kurt