Skærmopløsning sat for højt - hvordan får ~
Fra : Morten

Dato : 03-05-07 17:45

Hej

Jeg har en del spil som jeg har brugt på min 19" fladskærm - nu skulle jeg
så bruge den et andet sted og har sat en midlertidig 17" på .. problemet er
at mine spil er sat for højt i opløsningen, så jeg kan slet ikke starte dem
på denne skærm - derfor kan jeg heller ikke komme ind i dem og sætte
opløsningen ned.
Jeg har prøvet at se efter en setup udenfor spillene men uden held.

Er der noget jeg kan gøre - andet end at geninstallere dem (hvis
indstillingerne ikke alligevel stadig er gemt i reg-databasen)?

Det handler primært om:
Counter-Strike Source
Battlefield 2142
Battlefield 1942

Fra : Christen Fihl

Dato : 03-05-07 19:24

Mon ikke du kan starte windows i safe-mode, og der sætte opløsning, og
så genstarte.

christen

Fra : Morten

Dato : 04-05-07 14:13

"Christen Fihl" <look_at_HSPascal.fihl.net@nospam.plz> skrev i en meddelelse
> Mon ikke du kan starte windows i safe-mode, og der sætte opløsning, og
> så genstarte.

Jeg kan ikke starte nogle af spillene - jeg dobbeltklikker ikoner - den
arbejder lidt, og så sker der ikke mere ... intet starter ...

Fra : Simon Nejmann

Dato : 03-05-07 19:37

On Thu, 3 May 2007 18:45:26 +0200, "Morten"
<FJERN_post@simonsen.mail.dk> wrote:

> [...]
>opløsningen ned.
>Jeg har prøvet at se efter en setup udenfor spillene men uden held.

Find nogle settings filer og smid en text-editor efter dem.

>Er der noget jeg kan gøre - andet end at geninstallere dem (hvis
>indstillingerne ikke alligevel stadig er gemt i reg-databasen)?
>
>Det handler primært om:
>Battlefield 2142

Et kvalificeret gæt (jeg har ikke testet det her):

My Documents ("mine dokumenter" eller deromkring i dansk windows)
\Battlefield 2142\Profiles\000X (hvor X er et tal - du har en for
hver profil du har lavet)

I den folder skal du åbne "Video.con" i en text editor (notepad er god
- word eller lignende vil ødelægge den). Find den linie der hedder
noget med:

VideoSettings.setResolution <noget>

og set det <noget> til en bedre opløsning - hvis du er i tvivl, så sæt
det bare til:

VideoSettings.setResolution 800x600@60Hz

og lav det om til noget bedre inde i options.

>Battlefield 1942
>Counter-Strike Source

Mon ikke de har nogle lignende config filer liggende et eller andet
sted?

Simon Nejmann

Fra : Morten

Dato : 04-05-07 14:15

"Simon Nejmann" <snejmann@worldonline.REMOVETHIS.dk> skrev i en meddelelse

> Find nogle settings filer og smid en text-editor efter dem.

Dette er prøvet, og jeg har været igennem alt hvad jeg kunne finde der hed
noget med config eller lignende - jeg har dig ikke kunne finde nogen hvor
det var angivet.

> [...]
> det bare til:
>
> VideoSettings.setResolution 800x600@60Hz
>
> og lav det om til noget bedre inde i options.

Det er muligt det kan virke - prøver det når jeg er hjemme