Børn af religiøse forældre opfører sig bed~
Fra : Cyril Malka

Dato : 10-05-07 14:48

UNDERSØGELSE: Børn af religiøst aktive forældre har bedre selvkontrol,
sociale evner og indlæring. Det er konklusionen på en ny amerikansk
undersøgelse... Læs resten her:
http://www.religion.dk/nyheder/artikel:aid=330868

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? =>
http://www.nytestamente.org
.... Have I found God? What? Did you lose him AGAIN?!

Fra : Bæ nni

Dato : 10-05-07 15:58

Cyril Malka wrote:
> UNDERSØGELSE: Børn af religiøst aktive forældre har bedre selvkontrol,
> sociale evner og indlæring. Det er konklusionen på en ny amerikansk
> [...]

børn af religiøst aktive forældre er bedre til at undertrykke behov,
klumper sig sammen i sekter og kan lære skriftsteder udenad.......

--

Benny

cool

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 00:04

"Cyril Malka" skrev i en meddelelse:

> UNDERSØGELSE: Børn af religiøst aktive forældre har bedre selvkontrol,
> sociale evner og indlæring. Det er konklusionen på en ny amerikansk
> undersøgelse...

Artiklen i KD kan ikke bruges til nogen som helst konklusion, da de øvrige
præmisser for undersøgelsen ikke nævnes. F.eks: indtægtsforhold? afart af
religion? storby/provinsby/landdistrikt? hudfarve? forældrenes uddannelse?
skilsmisse? skolekvalitet? etc. etc.

Det eneste vi får at vide er, at undersøgelsen er fra USA, hvor både
religion
og børneopdragelse (heldigvis for os) er vidt forskellig fra DK. Og at den
sandsynligvis er fra Mississippi, hvor der er et overtal af fattige sorte
børn
med enlig mor og ukendt far, foruden 10 gange større kriminalitet end i DK.

Personligt kender jeg et antal mennesker i nu 70-års alderen, der er blevet
psykiske afvigere af en jysk indremissionsk opdragelse. Det rangerer fra
selvhævdende psykopat og promiskuøs charmerende psykopat over
tvangsneurotiker og paranoid løgner til skizofren hjemløs stakkel.

V.h. -- Ib

Fra : Soeren

Dato : 11-05-07 06:41

"Ib Baagøe" <ib-baagoeSNABELprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> selvhævdende psykopat og promiskuøs charmerende psykopat over
> tvangsneurotiker og paranoid løgner til skizofren hjemløs stakkel.

her kunne også nævnes Cyril Malka med frue

mvh

Soeren

jeg kunne ikke lade være

Fra : fribytteren

Dato : 15-05-07 13:45

On 10 Maj, 15:48, Cyril Malka <n...@nytestamente.org> wrote:
> [...]
>
> Det nye testamente - Fortæller man dig alt? =>http://www.nytestamente..org
> ... Have I found God? What? Did you lose him AGAIN?!

Hvor mange af den tyske befolkning (1933 til 1945) var børn af
religiøst aktive forældre? Mon ikke de fleste var det.

Hele Hitlerjugentfilosofien var selvkontrol, underdanighed for
systemet (sociale evner) og god indlæring til at føre krig.

Håber ikke denne tankebane får medvind i et fremtidens Danmark.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen