Verdens bedste albums
Fra : Ole Thomsen

Dato : 12-05-07 11:22

Der kører en serie på P4 hvor der spilles numre fra alle tiders top500
albumliste.

Er der nogen der ved hvilken liste der refereres til?

Ole Thomsen

Fra : Ole Thomsen

Dato : 12-05-07 11:25

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote in message

> Der kører en serie på P4 hvor der spilles numre fra alle tiders top500
> albumliste.
>
> Er der nogen der ved hvilken liste der refereres til?

Fandt den vist selv

http://www.rollingstone.com/news/story/5938174/the_rs_500_greatest_albums_of_all_time/1

Ole Thomsen

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-05-07 12:13

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
> Der kører en serie på P4 hvor der spilles numre fra alle tiders top500
> albumliste.

Hvornår kører udsendelserne?

Fra : Ole Thomsen

Dato : 13-05-07 09:38

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> wrote in message

> Hvornår kører udsendelserne?

I hvert fald lørdag efter middagsradioavisen på P4, men desværre kun indtil
middagskoncerten. Jeg ved ikke om de sendes på andre tidspunkter.

I går var det omkring nr. 382.

Det er meget sjovt at vurdere listen ud fra ens egne præferencer, og der er
en del albums som man egentlig godt vidste man "burde" få lyttet til men
aldrig har fået taget hul på.

Min umiddelbare reaktion på top 100 er at der ligger et par af de i mine
øjne knap så betydningsfulde Beatles plader, men glædeligt at London Calling
er placeret så højt

Ole Thomsen