køb af brugt el-piano ?
Fra : Leo Jørgensen

Dato : 07-05-07 18:44

Hej
Ved køb af brugt el-piano, hvad skal man være opmærksom på, og er der noget
man skal holde sig helt fra ?

--

Hygsom
Leo Væversted Jørgensen

Fra : Claus Smith

Dato : 08-05-07 11:22

Nu ved jeg ikke hvad prisklasse du kigger i, men for mit eget vedkommende
faldt valget på et spritnyt Casio PX-100, da jeg skulle ud og købe. Der er
så senere kommet en ny model, men er til dato fuldt ud tilfreds med det
indkøbte.

Claus Smith

www.claussmith.com

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 08-05-07 13:16

Hej Claus

Det er en ung dame i huset som gerne vil lære at spille klaver, men da vi
ikke bare kan støje det vi har trang til, må vi finde en anden løsning,
noget med hovedetelefoner, eller anden mulighed for at dæmpe lyden fra
klaveret, og her er det så tanken faldt på et el-piano.

Jeg vil ved første givne lejlighed tage i den lokale instrument butik, for
at undersøge hvordan sådan et PX-100 lyder, for det kan jeg vel finde ud af.

Tak for dit bud på hvad hun evt. kan bruge.

Hygsom
Leo

Fra : Claus Smith

Dato : 08-05-07 14:05

Så ville et godt udgangspunkt være f.eks. en Casio px-110.

Har svaret din mail.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-07 08:37

"Claus Smith" <claus@claussmith.NOSPAMcom> skrev i en meddelelse

> Så ville et godt udgangspunkt være f.eks. en Casio px-110.

Da jeg skulle købe digitalklaver, var den besked jeg fik fra flere erfarne
piannister, at Casio er gode til at lave ure, men deres klaverer er ikke af
en ordenlig kvalitet.

Efter at have testet mange forskellige mærker og modeller må jeg give dem
ret. Casio når ikke Roland eller Yamaha til sokkeholderne, hverken hvad
angår vægtning af tangenter, eller sampling.

Mit råd er at købe et brugt Yamaha eller Roland, så er du langt bedre
kørende end med et Casio på alle fronter.

/Alex

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 09-05-07 16:27

Jeg er blevet tilbudt et Roland HP-700, med 76 vægtede tangenter til 2000
kr.

Ville det være et godt køb ?

Og undskyld mig, men hvad betyder det at tangenterne er vægtede ?

MVH
Leo

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 09-05-07 17:51

Leo Jørgensen wrote:
> Jeg er blevet tilbudt et Roland HP-700, med 76 vægtede tangenter til
> 2000 kr.
>
> Ville det være et godt køb ?

det vil jeg helst ikke svare på da jeg slet ikke er nogen ekspert på det
område...
prøv at google det og se om du kan finde nogle reviews...

> Og undskyld mig, men hvad betyder det at tangenterne er vægtede ?

at tangenterne er vægtede betyder at de er ligesom på et rigtigt klaver...
altså der ligger en vis vægt bag ved tangenterne som derved får den rigtige
følelse når man spiller... på billige el-pianoer er tangenterne ikke vægtede
og derfor virker det mere plastic-agtigt at spille på... en anden ting der
er vigtig er at tangenterne er anslagsfølsomme... dvs. trykker du let på
tangenten bliver lyden ikke så kraftig og trykker du hårdt på tangenten får
du en kraftig tone... - igen... på de billigere modeller findes dette ikke
og tonen lyder ens uanset hvor hårdt der trykkes på tangenten...

Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-07 18:11

On Wed, 9 May 2007 17:26:58 +0200, "Leo Jørgensen" <leo@leo.lir.dk>
wrote:

>Jeg er blevet tilbudt et Roland HP-700, med 76 vægtede tangenter til 2000
>kr.

HP-700 er et bedaget klaver (1976) der slet ikke lever op til hvad
nyere klaverer kan præstere. Det må du ikke give 2000 kr for.

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 09-05-07 20:31

> HP-700 er et bedaget klaver (1976) der slet ikke lever op til hvad
> nyere klaverer kan præstere. Det må du ikke give 2000 kr for.

Tak

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 09-05-07 11:17

Leo Jørgensen wrote:
> Hej
> Ved køb af brugt el-piano, hvad skal man være opmærksom på, og er der
> noget man skal holde sig helt fra ?

Jeg vil anbefale Yamaha Clavinova serien... vi har købt sådan et brugt og
det spiller bare kanon...
det er med vægtede tangenter og go lyd...
Se evt. i den tråd jeg skrev 19. februar 2007 01:39 "Brugt keyboard/synth
i 5000 kr. klassen"

Rasmus

Fra : Kert Rats

Dato : 14-05-07 09:20

"Leo Jørgensen" <leo@leo.lir.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Ved køb af brugt el-piano, hvad skal man være opmærksom på, og er der
> noget man skal holde sig helt fra ?

Henvend dig i en pianoforretning og prøv de forskellige modeller. Det gjorde
jeg i sin tid, og mit valg faldt på et Roland 337e.
Det har anslagsfølsomhed, har et utroligt lækker anslag og en formidabel lyd
i stereo, således at baslyde kommer fra klaverets venstre side, og
diskantlyde kommer fra klaverets højre side.
Pianoet grundlyd som klaver er meget naturtro til et rigtigt klaver.

Tilmed er klaveret aldeles smukt som møbel, synes jeg.

Pris dengang: 22.500 kroner. Jeg fik lidt rabat ved at krejle: 18.500
kroner.
Et brugt af slagsen kan vel købes for noget, der ligner halvdelen, måske
lidt under. Jeg ville starte med at byde 8000 kroner og så tage
prisforhandlingen derfra.

Jeg har aldrig fortrudt mit køb!

Hed og lykke med dit klaverkøb.

Venligst