Johnny Logan
Fra : Hans Peter Hjotrkær

Dato : 03-05-07 21:47

Hej
Jeg er blevet sat til at finde en sang med Johnny Logan.
Det eneste jeg ved er at han synger "waltzing Mathilde"
og den køre i en tv reklame lige for tiden
På forhånd tak

MVH
Hans peter

Fra : Holst

Dato : 03-05-07 21:58

http://www.esctoday.com/news/read/8257

Fra : Tommy Hansen

Dato : 03-05-07 23:06

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> wrote in message

> http://www.esctoday.com/news/read/8257

Ved du hvilke sang det er han synger om "Mathilde" ?

Vh
Tommy

Fra : Holst

Dato : 04-05-07 06:36

Tommy Hansen wrote:

> Ved du hvilke sang det er han synger om "Mathilde" ?

Ja, det er jo svært at sige. Når jeg kaster et grundigt blik på tracklisten:

Complete track list:
01. The Wild Rover
02. The Fields Of Athenry
03. Dirty Old Town
04. Molly Malone
05. On Raglan Road
06. The Irish Rover
07. The Black Velvet Band
08. And The Band Played Waltzing Matilda
09. Raggle Taggle Gypsy
10. Follow Me Up To Carlow
11. Tim Finnegan’s Wake
12. Whiskey In The Jar
13. Spancil Hill
14. The Town I Loved So Well

kommer jeg efter lange og grundige overvejelser frem til, at det nok er
sang nr. 12, "Whiskey in the Jar", men måske tager jeg fejl. Det er jo
svært at vurdere sådant ud fra en trackliste.

08.

Fra : Max

Dato : 04-05-07 07:55

Hej Holst

> kommer jeg efter lange og grundige overvejelser frem til, at det nok
> er sang nr. 12, "Whiskey in the Jar", men måske tager jeg fejl. Det
> er jo svært at vurdere sådant ud fra en trackliste.

Hedder hun ikke Molly :)

--
Mvh Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-05-07 06:46

Tommy Hansen skrev:

> Ved du hvilke sang det er han synger om "Mathilde" ?

Mon ikke det er Australiens uofficielle nationalsang:
"Waltzing MatildA"?

http://en.wikipedia.org/wiki/Waltzing_Matilda

Der er (ifølge linket) heller ikke nogen 'officiel' tekst til
sangen, men hvis du bladrer lidt ned, er der alligevel
en tekst.

--
Herluf :·)

Fra : Holst

Dato : 04-05-07 07:08

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Mon ikke det er Australiens uofficielle nationalsang:
> "Waltzing MatildA"?

Taget i betragtning, at Logan har indspillet en sang, der hedder "And
The Band Played Waltzing Matilda", mon det så ikke er den?!

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-05-07 08:05

Holst skrev:

> Taget i betragtning, at Logan har indspillet en sang, der hedder "And
> The Band Played Waltzing Matilda", mon det
> så ikke er den?!

Jo, selvom jeg ikke har hørt den i Johnny Logans version,
peger temmeligt stærke indicier i den retning. :·)

--
Herluf :·)

Fra : Hans Peter Hjotrkær

Dato : 04-05-07 21:49

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Taget i betragtning, at Logan har indspillet en sang, der hedder "And The
> Band Played Waltzing Matilda", mon det så ikke er den?!

Tak for hjælpen til alle.

MVH.
Hans Peter

Fra : Tommy T - Odense

Dato : 06-05-07 15:05

"Hans Peter Hjotrkær" skrev
> Tak for hjælpen til alle.

Du kan høre den rigtige her, og du kan også købe den.

http://musik.bilka.dk/cgi-bin/WebObjects/Bilka.woa/wa/PSSearch/simple.html?WOURLEncoding=UTF-8&q=The+Band+Played+Waltzing+Matilda&filter=tracks

Mvh Tommy T - Odense

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-07 23:41

> [...]
> Det eneste jeg ved er at han synger "waltzing Mathilde"
> og den køre i en tv reklame lige for tiden

Hej
mon ikke det er denne her, blot en ander sanger
http://www.youtube.com/watch?v=fdsIIeMlj9g&mode=related&search=

/Bo