Marilyn Manson - Eat Me Drink Me
Fra : Dopedog

Dato : 03-05-07 14:19

Så fik man hørt den nye skive med Manson.

Well ... For at starte med det positive. Lyden gennem hele skiven er ret
"primitiv". Altså ikke så finpoleret. Det synes jeg faktisk er virkelig fedt
! Derudover er sangene If I Was Your Vampire og Putting Holes In Happiness
ganske udemærket (to say the least).

Når det så er sagt ... Så er resten af skiven, IMO, det værste crap der
nogensinde er kommet ud med Manson. Skiven føles OVERHOVEDET ikke som en
helhed, men nærmere bare 11 sange sat sammen ret hurtigt i en brandert.
Ingen af sangene (udover de 2 førnævnte) er catchy på nogen måde, teksterne
går (som altid) på "verden er så dum og fuck dig kælling". Det er sku blevet
for trivielt. Det er sørgeligt at en kunstner/et band (eller ja, der er vel
kun Manson selv tilbage fra den tid) der kunne lave en så fed skive som
Antichrist Svperstar, nu kan lave sådan noget fis her. Der bliver fokuseret
ekstremt meget på guiltaren på den nye skive, men det er desværre ikke så
positivt som det kunne have været. Mange af riffsene (sp?) lyder som noget
Red Hot Chili Peppers møder Green Day og bliver kasseret af de bands.

Alt i alt et 2 tal på 10 skalaen. Jeg var meget stor Manson fan engang. Den
her CD får mig ikke til at blive det igen, tværtimod, den får mig mere til
at skamme mig over det.

-Ronnie

Fra : Du1

Dato : 04-05-07 08:35

"Dopedog" skrev

> [...]
> bliver fokuseret ekstremt meget på guiltaren på den nye skive, men det er
> desværre ikke så positivt som det kunne have været. Mange af riffsene

Mange riffs
Flere riffs

> [...]
> Den her CD får mig ikke til at blive det igen, tværtimod, den får mig mere

Det skal du ikke være, selvom det er en skuffende anmeldelse. Jeg har ikke
hørt pladen.
Nine Inch Nail lavede en lidt anonym plade sidste gang og er kommet igen og
viser at han er stadig lige neurogal. :)
Men helt ærligt: Verden _er_ dum.
Der er nogen der skal sige det.:)

Fra : Dopedog

Dato : 04-05-07 11:57

> Men helt ærligt: Verden _er_ dum.
> Der er nogen der skal sige det.:)

Jamen jeg er såmænd helt enig at den er dum Problemet er bare at Manson
er gået hen og blevet synonym med emo kulturen, og det synes jeg sku er lidt
synd. Manden KAN lave fede sange, men ligesom Metallica, så er det åbenbart
et overstået kapitel. Desværre.

Fra : Peter Juhl

Dato : 04-05-07 18:57

Du1 wrote:

> Nine Inch Nail lavede en lidt anonym plade sidste gang og er kommet igen og
> viser at han er stadig lige neurogal. :)

Ja nemlig ja!

Year Zero er fantastisk...

Fra : Peter Westh

Dato : 05-05-07 07:25

"Peter Juhl" <peter@c.dk> skrev i en meddelelse
> Year Zero er fantastisk...

Jeg kan desværre overhovedet ikke værdsætte NIN. Har ellers prøvet at lytte
med et åbent sind. Jeg er synes han lyder som et evigt rip-off af Foetus fra
storhedstiden i firserne, men han mangler både humor og dybde, hans tekster
er pinlige og narcissistiske, og musikken er overproduceret.

/P

Fra : Peter Juhl

Dato : 08-05-07 00:06

Peter Westh wrote:

> [...]
> storhedstiden i firserne, men han mangler både humor og dybde, hans tekster
> er pinlige og narcissistiske, og musikken er overproduceret.

Må indrømme at mit run-in med Foetus har været ret begrænset - de gange
jeg har hørt det har det ikke fanget min interesse, men ingen tvivl om
at NIN låner kraftigt fra diverse kilder, jeg har dog altid synes at det
hældte mere mod Mark Steward, Portion Control og Cabaret Voltaire med
måske lidt mere guitar. At musikken er "overproduceret" kan vel næppe
være negativt i tider med sumplyd-for-boomboxes?

Fra : Peter Westh

Dato : 09-05-07 17:54

> Må indrømme at mit run-in med Foetus har været ret begrænset - de gange
> jeg har hørt det har det ikke fanget min interesse

Foetus har sandt for dyden også lavet meget lort. Men "Hole" fra 1984 er et
mesterværk, og "Thaw" fra 1988 har også sine momenter.

/P

Fra : Peter Westh

Dato : 10-05-07 10:45

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hans tekster er pinlige og narcissistiske, og musikken er overproduceret.

Jeg må lige trække lidt i land. Sidder lige og genhører Downward Spiral fra
1994. Den holder egentlig meget godt, hvis man lader være med at nærlytte
teksterne.

/P

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-05-07 14:37

"Du1" <delete@this> skrev i en meddelelse

> "Dopedog" skrev

Enig den er bedre ind den sidste

>Derudover er sangene If I Was Your Vampire og Putting Holes In

Det er de meeeeeeeeen skiven er alt i alt tynd ...

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-05-07 06:30

"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Alt i alt et 2 tal på 10 skalaen. Jeg var meget stor Manson fan engang.

samme her - men nej der er ikke sket noget siden hollywood - jeg tror slet
og ret han brændte ud
men der kom 3-4 rigtigt gode skiver ud af det før det skete.