Surt Show
Fra : qx

Dato : 11-05-07 15:31

Det er et par måneder siden, jeg lige så at Fona havde Englegaard til 49,-
kr. Jeg skyndte mig at købe den med hjem, da jeg vidste at jeg ville være
meget glad for at se den på et tidspunkt, hvor jeg havde god tid. Det havde
jeg så onsdag aften - nu skulle det være. Ih hvor jeg glædede mig.

Men aaarrgghhh - efter 50 minutter, begyndte billedet at blive til bare små
farve-terninger. Teksten fortsatte med at gå fremad, men billedet var helt
kvakset.

Der var ikke andet at gøre end at stoppe dvd'en.

I løbet af de sidste 2-3 måneder har jeg flere gange set lige netop nogen
dvd'er, som jeg vidste at jeg ville være glad for at se senere, og gense
langt ud i fremtiden. De er alle lagt ind i reol, uden af være set. Jeg
tænker nu med gru på, hvor mange af dem, der så også kan være det rene spild
at have købt.

Naivt spørgsmål: For der er vel ikke noget jeg kan gøre med en uduelig dvd,
som jeg har købt for 2 måneder siden, og ikke har nogen bon på? Og jeg kan
heller ikke se, at nogen forretninger i nærheden har den nu. Øv.

Sker det ofte, at I andre kommer ud for nogen som ikke dur?

qx

Fra : Holst

Dato : 11-05-07 15:51

qx wrote:

> Sker det ofte, at I andre kommer ud for nogen som ikke dur?

Nej, jeg tror, at jeg i de seneste 3 år eller så har set mellem 300 og
400 dvd'ere, som enten har været købte, lånte eller lejede dvd'ere, og
jeg har kun én gang oplevet en dvd, som voldte problemer med
afspilningen (det var Dirty Dancing, som ligesom hang og ikke kom videre).

Fra : qx

Dato : 11-05-07 17:23

"Holst" skrev i en meddelelse

> [...]
> kun én gang oplevet en dvd, som voldte problemer med afspilningen (det var
> Dirty Dancing, som ligesom hang og ikke kom videre).

Jamen tak, det er rart at vide, at det åbenbart er normen, at de virker som
de skal. Min nevø har op mod 400 stk. og jeg har heller aldrig hørt ham
komme ud for nogen som ikke duede. Så er der nok heller ikke noget i vejen
med de andre, jeg har købt.

Venlig hilsen

qx

Fra : Thomas

Dato : 11-05-07 16:53

Jeg ved, det er dumt af mig at spørge, men har du prøvet om den kan spille
på en anden maskine?

Fra : qx

Dato : 11-05-07 17:26

"Thomas" skrev i en meddelelse

> Jeg ved, det er dumt af mig at spørge, men har du prøvet om den kan spille
> på en anden maskine?

Næh, det er da en helt ny tanke. Man kunne jo altid prøve, men det er en ret
ny afspiller, der aldrig har været vrævl med. Men alligevel tak for dit
forslag.

Venlig hilsen

qx

Fra : JYH

Dato : 11-05-07 17:10

qx wrote:

> Men aaarrgghhh - efter 50 minutter, begyndte billedet at blive til
> bare små farve-terninger. Teksten fortsatte med at gå fremad, men
> billedet var helt kvakset.

Har du prøvet at rense din DVD afspiller?

Fra : qx

Dato : 11-05-07 17:32

"JYH" skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at rense din DVD afspiller?

Hmm næh, det er bare en glat flad kasse, jeg kan ikke rigtig se, hvad jeg
kan rense på den. Stikkene sidder som de skal og jeg kan tænde og slukke
den. Men tak - alle ideer modtages med tak. Det var virkelig noget ærgeligt
noget af komme ud for.

Med venlig hilsen

qx

Fra : Taba

Dato : 11-05-07 18:39

> [...]
> den. Men tak - alle ideer modtages med tak. Det var virkelig noget ærgeligt

Her tænkes nok på en såkaldt CD Renser; en CD/DVD skive hvorpå der er
monteret nogle små, fine børster der "fejer" laserhovedet i afspilleren ren.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-05-07 19:39

In news:4644a9af$0$90264$14726298@news.sunsite.dk,
Taba <die@all.spammers.die> typed:

> Her tænkes nok på en såkaldt CD Renser; en CD/DVD skive hvorpå der
> er monteret nogle små, fine børster der "fejer" laserhovedet i
> afspilleren ren.

Jeg har også sådan en DVD/CD renseskive, den er meget effektiv.

Hvis du kan afspille DVD'er på din computer kan du jo også prøve
den.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 12-05-07 07:17

> [...]
>
> Jeg har også sådan en DVD/CD renseskive, den er meget effektiv.
>
> Hvis du kan afspille DVD'er på din computer kan du jo også prøve den.

Jeg har faktisk heller aldrig renset min dvd-afspiller, den har også kørt
upåklageligt i mange år, men på det sidste sker det indimellem, at den
hopper og hænger lidt i film...måske jeg skulle prøve at rense den?

Noget bestemt man skal gå efter, eller holde sig fra, når man køber en
renseskive til dvd-afspilleren

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-05-07 10:28

In news:46455bcd$0$8690$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Brian, Rikke og Kristian
<brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE> typed:

> Noget bestemt man skal gå efter, eller holde sig fra, når man
> køber
> en renseskive til dvd-afspilleren

Nej, jeg tror det er hip som hap. Prøv at forhøre dig hos en
radio/tv-forhandler.

Jeg har 2 slags rensefiduser til mine skiver. Den føromtalte + et
sæt med en lille box, hvor man kan lægge skiven på. Desuden består
den af en lille flaske med rensevæske og en lille rund dims med
håndtag som man kører rundt og rundt efter at man har kommet et par
"pust" på af væsken. Dimsen med håndtag _skal_ køres rundt helt ude
i kanten i en slags tandhjul, så der kun bliver renset på tværs af
skiven som foreskrevet.

Prøv at google på "dvd rensesæt", der er en hel del links. De fleste
koster under 100,- kr.

Fra : qx

Dato : 13-05-07 20:46

"Tove Krieger" skrev i en meddelelse
> [...]

> Jeg har 2 slags rensefiduser til mine skiver. Den føromtalte + et sæt med
> en lille box, hvor man kan lægge skiven på.

Jeg siger mange tak til Jer allesammen for jeres gode råd. Jeg havde
ike tænkt i de baner, da dvd-afspilleren ikke er særligt gammel og heller
ikke har været brugt ret meget.

Men måske er det alligevel fornuftigt at prøve med en rensning. Her i de
gårdhuse, hvor jeg bor, har vi hele vinteren og foråret været gennem en
renovering, hvor håndværkere har gået ud og ind og ned i en krybekælder for
at tage gammelt isoleringsmateriale op og smide det ud. Det HAR støvet
forfærdeligt.

Jeg har nu sat en anden dvd i gang og det er sandelig en lettelse at se, at
den bare begynder at spille, som om intet var galt.

På grund af flere hold uventede gæster, har jeg ikke haft et øjeblik, hvor
jeg kunne afprøve alle jeres gode råd. Jeg må skaffe mig sådan en rensefidus
i morgen. Undskyld, at I ikke har set noget svar fra mig før nu. Jeg håber
stadig, at der så ikke er noget i vejen med dvd'en med "Englegaard".

Som sagt - tak skal I have.

qx

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-05-07 08:49

"qx" skrev bl.a.:

> Jeg håber stadig, at der så ikke er noget i vejen med dvd'en med
> "Englegaard".

Laserhovedet i dvd-maskiner og lign. tåler i længden ikke støv og slet
ikke (tobaks)røg, så hvis det er sidstnævnte årsag der er synderen, så
gå udenfor og ryg. Det er den mindst radikale løsning ...

Og glæd dig så til Englegård I og II, hvis du bryder dig om ikke-platte,
hjertevarme og livsbekræftende komediedramaer - og om Sverige.

--
Mvh.: Jørgen Grandt
- som altid kun udtaler sig på egne vegne. Det' nok også nok.

Fra : qx

Dato : 14-05-07 15:45

"Jørgen Grandt" skrev i en meddelelse

> Laserhovedet i dvd-maskiner og lign. tåler i længden ikke støv og slet
> ikke (tobaks)røg, så hvis det er sidstnævnte årsag der er synderen, så
> gå udenfor og ryg. Det er den mindst radikale løsning ...

Den mindst radikale ... hmmm

Okay jeg har aldrig været ryger, og der bliver færre og færre af dem jeg
omgås, der ryger, så dét er i hvert fald ikke årsagen. Men nu er jeg da også
temmeligt meget i tvivl, jeg lod Ronja Røverdatter køre på dvd-afspilleren,
mens jeg var på nettet og andet, og den spillede fint til den 2 timer lange
film var slut. Det må vel så betyde, at der ikke er noget i vejen med
dvd-afspilleren.

Altså både godt og ondt, for jeg tror jeg får besvær med lige at finde
Englegaard I her og nu.

> Og glæd dig så til Englegård I og II, hvis du bryder dig om ikke-platte,
> hjertevarme og livsbekræftende komediedramaer - og om Sverige.

Jah men det er lige netop det, der passer mig. Og jeg har købt dem begge to,
fordi jeg ved, jeg vil glæde mig over at se dem. De har alt det, jeg kan
lide ved svenske film. Men nu skal Englegaard I hen og afspilles hos min
bror, så må vi se, hvad det vil vise. Selvom det jo næsten er givet nu, at
jeg er kommet til at købe en beskadiget dvd.

qx

Fra : Jim Andersen

Dato : 12-05-07 16:57

> Sker det ofte, at I andre kommer ud for nogen som ikke dur?

Prøv en PC, evt med et program som isobuster, der, i tilfælde af læsefejl,
kan genlæse en hel masse gange til den har læst det rigtigt.

/jim

Fra : Per Vadmand

Dato : 12-05-07 22:26

Jim Andersen wrote:

> Prøv en PC, evt med et program som isobuster, der, i tilfælde af
> læsefejl, kan genlæse en hel masse gange til den har læst det rigtigt.

Måske OT, men er der nogen her, der ved, hvad man gør ved en minidisc, som
afspilleren pludselig ikke vil læse?

Per V.

--
"Everybody here is wearing a uniform, so don't kid yourselves."
(Frank Zappa)

Fra : qx

Dato : 13-05-07 21:11

"Per Vadmand" skrev i en meddelelse

> Måske OT, men er der nogen her, der ved, hvad man gør ved en minidisc, som
> afspilleren pludselig ikke vil læse?

Næh desværre, men nu kan jeg se "Ronja Røverdatter", studere det sælsomme
fugleliv og høre, hvor de spiller fænemonalt på jewharp.

Længe leve svensk film.

qx

Fra : qx

Dato : 13-05-07 20:50

"Jim Andersen" skrev i en meddelelse

> Prøv en PC, evt med et program som isobuster, der, i tilfælde af læsefejl,
> kan genlæse en hel masse gange til den har læst det rigtigt.

Øv jeg ved ikke, hvad en isobuster er. men ellers tak for hjælpsomheden.

qx

Fra : ASKF

Dato : 15-05-07 00:39

qx ytrede sig i <46476be0$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk> med
dette:

>Øv jeg ved ikke, hvad en isobuster er. men ellers tak for hjælpsomheden.

Et program til at håndtere ISO filer
<http://www.isobuster.com/isobuster.php>

Du kan fint nøjes med gratis versionen.
--