Englegaard
Fra : qx

Dato : 10-05-07 23:26

Er der nogen der kan sige mig hvilket år den svenske film 'Englegaard' (
no.1 ) havde premiere?

qx

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-05-07 23:40

qx skrev:

> Er der nogen der kan sige mig hvilket år den svenske film
> 'Englegaard' ( no.1 ) havde premiere?

1992 i Sverige, 1993 i Danmark.

http://dnfx.dfi.dk/pls/dnf/pwt.page_setup?p_pagename=dnffuldvis&p_parmlist=filmid=9252

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : qx

Dato : 11-05-07 15:16

> 1992 i Sverige, 1993 i Danmark.

Tak skal du have. Kan man så regne med, at der er gået 2 år fra den blev
vist i de danske biografer, til den kom i dansk tv, altså fremme i 1995 ? Er
det ikke ca. 2 år der går, eller er det kun 1?

qx

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 11-05-07 19:07

qx skrev:

> Tak skal du have. Kan man så regne med, at der er gået 2 år fra den
> blev vist i de danske biografer, til den kom i dansk tv, altså
> fremme i 1995 ? Er det ikke ca. 2 år der går, eller er det kun 1?

Jeg ved ikke, hvor fasttømret det er, men det er nok ikke helt galt
med de to år. "Lilja 4-ever" havde for eksempel biografpremiere i
september 2002 og tv-premiere i december 2004.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk