Bijing - Tibet -Katmandue
Fra : Henrik

Dato : 13-05-07 12:34

For et par uger siden spurgte jeg til erfaringer med rejser i disse område.

Uden held?? Er der virkelig ingen der har erfaringer med det?

Henrik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-05-07 12:46

"Henrik"
> For et par uger siden spurgte jeg til erfaringer med rejser i disse område.
>
> Uden held?? Er der virkelig ingen der har erfaringer med det?
>
> Henrik

Prøv Lonely planet - umiddelbart lyder det spændende,
men ikke en rejserute jeg ville vælge - hvorfor Beijing?
Tibet og Nepal er rigeligt, evt kombiner med Lamaens
paladser i nord Indien - flyv til og fra Delhi.. -max-

Fra : Henrik

Dato : 13-05-07 13:34

On 2007-05-13 13:46:07 +0200, ";o\)-max-" <max@bamarzone.dk> said:

> [...]
> Tibet og Nepal er rigeligt, evt kombiner med Lamaens
> paladser i nord Indien - flyv til og fra Delhi.. -max-

Jeg må indrømme at Beijing heller ikke var prioritet 1, men kæresten
ville gerne se den kinesiske mur, og så kunne man tage den
transtibetanske jernbane til Lhasa, så med jeep via Gyantse, shigatse
og Shegar til Rongbuk og Mt. Everest så via Tingri og Zhangmu til
Kathmandu hvor vi slutter. Velle helst have trekket, men hvis jeg ville
have min kæreste med (og hende ville jeg ikke undvære) blev det ikke
trkking denne gang.

Men prøver LP, hvis andre har noget så kom ind.

Henrik

Fra : Bjarne

Dato : 13-05-07 14:36

Henrik skrev:

> [...]
> denne gang.
>
> Men prøver LP, hvis andre har noget så kom ind.

Hvad med det her?
http://www.jysk-rejsebureau.dk/travelplanner/vis_pb.php?idaktivitet=92
8 dages rejse fra Kathmandu til Lhasa.
Så kunne i springe tilbageturen med fly over og tage det fantastiske tog
til Kina.
Evt. stå af et andet sted end Peking og se noget andet end hvad alle de
andre turister ser?

Bjarne

Fra : J

Dato : 13-05-07 20:57

On Sun, 13 May 2007 13:34:20 +0200, Henrik <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

>For et par uger siden spurgte jeg til erfaringer med rejser i disse område.
>
>Uden held?? Er der virkelig ingen der har erfaringer med det?

Så læser du nok ikke mine svar !

Dit indlæg 27/4, mit svar 2/5 (da jeg kom hjem fra kina d. 29/4)

Jeg skrev, at du er helt galt på den med august.

mvh

John

Fra : Henrik

Dato : 13-05-07 21:36

On 2007-05-13 21:57:27 +0200, J <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> said:

> [...]
>
> Dit indlæg 27/4, mit svar 2/5 (da jeg kom hjem fra kina d. 29/4)
>
> Jeg skrev, at du er helt galt på den med august.

Hej John

nej den havde jeg totalt overset, det vil jeg gerne beklage.

vi er kun meget kort i Beijing, det er egentlig kun for at se muren og
komme ombord i toget, vi har snakket med nogen der var i Tibet for
nyligt, og de sagde at man skulle til at komme afsted hvis man ville
opleve de sidste rester af det rigtige tibet, inden det blev
oversvømmet med turister og Kinesere, og vi kan kun holde fri i August,
alternativet er at det først bliver om et par år.

Så nu må vi se hvad vi kan få skruet sammen.

Henrik