British Columbia
Fra : Anker Kirkedal Jense~

Dato : 12-05-07 21:53

Hej gruppe
Hvordan kommer man bedst rundt i British Columbia, lejer man bil eller
autocamper eller hvad er bedst eller billigst!
Hilsen
Anker

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 14-05-07 10:32

> Hvordan kommer man bedst rundt i British Columbia, lejer man bil eller
> autocamper eller hvad er bedst eller billigst!
> Hilsen
> Anker

Altså...alle dine spørgsmål kan jo kun besvares temmelig subjektivt, så det
gør jeg:
Man kan komme rundt både med camper og med bil. Jeg kørte selv rundt i lejet
bil, og her er prisniveauet jo afhængigt af bilens størrelse.
Ligesom i USA er motel-kulturen meget udbredt, og der er moteller og
hoteller i alle prisklasser overalt hvor der er mange mennesker (!).
Prisniveauet er noget lavere end i USA, ligesom lønningerne er det. Så vidt
jeg husker kunne man i 2002 og 2003 nogenlunde regne med, at det der kostede
1 USD i USA ville koste 1 CAD i Canada, og da prisen dengang var hhv. ca.
DKK 6-7 og DKK 4,50 var prisniveauet noget billigere i Canada.
Hovedvejene og motorvejene er af høj standard.
Jeg kan nemt anbefale bil-løsningen, men hvis man er til camperlivet, så
giver det jo nogle andre muligheder, men nu har du da en begyndelse.
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Klaus Jensen

Dato : 14-05-07 13:12

"Niels Hejnfelt" <niels@hejnfelt.dk> wrote in message
> [...]

Hvor længe skal du være der? Jeg var derovre i årets første 4 måneder
(Fernie, BC) og sparede en del penge ved at købe en bil og sælge den igen, i
modsætning til at leje.

Hvis du satser på at købe en bil, så sig til, så jeg har flere gode råd til,
hvordan du bør gribe det an i BC.

Fra : Anker Kirkedal Jense~

Dato : 14-05-07 19:14

"Anker Kirkedal Jensen" <ankerkirkedal@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Anker
>Tak for svarene. Jeg skal kun være der en måned, så det bliver nok en lejet
Anker