Vancouver
Fra : Aksel Pedersen

Dato : 12-05-07 12:14

Hvad skal man se/lave i Vancouver?
Mvh
Aksel

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 12-05-07 12:52

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:6d174$4645a15f$551828d9$4703@news.arrownet.dk...
> Hvad skal man se/lave i Vancouver?
> Mvh
> Aksel
Mit eget primære mål i Vancouver var at tage færgen ud til Vancouver Island,
køre tværs over øen (ca. 3 timer) til Ucluelet, hvor jeg havde booket
motelværelse og en tur ud bland hvalerne i gummibåd! Én af mine allestørste
oplevelser, og jeg har altså haft mange!!!
Ucluelet en væsentlig mindre end den noget overrendte by Tofino lidt længere
nordpå.
I selve Vancouver er der et Chinatown som er spændende, og der er også en
ældre bydel med et berømt Gas-ur der "tutter" hver (eller er det hver 2.)
time.
Lidt udenfor Vancouver ligger Capilano Suspension Bridge, en hænge-gangbro i
vistnok 150m's højde hen over en kløft i midten af et flot skovområde.
Det er et indiansk område, og der er flotte blomster-haver, og arbejdende
værksteder at se på også.
Vi kom til Vancouver fra de afsindigt flotte Rocky Mountains ca. 3-400 km
derfra omkring Banff.
Efterfølgende tog vi ned gennem det vestlige USA gennem Washington, Oregon,
Californien og dér er der altså en masse flot natur at se, men det er jo en
helt anden historie.
Mvh
Niels Hejnfelt
P.S. Vancouver Island er et sted vi har lovet hinanden, at vi vil tilbage
til !

Fra : Pernille

Dato : 12-05-07 17:29

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad skal man se/lave i Vancouver?
> Mvh
> Aksel

Det er mange år siden, jeg sidst var i Vancouver.
Det er en dejlig by.
Men det jeg husker allerbedst er den skønne natur, der er på den egn.
I det hele taget, så er hele vestkysten, fra Vancouver til Mexico, helt
utrolig smuk!