Restaurant i Rom
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 07-05-07 15:51

Hej

Vi er fire voksne, som om nogle dage tager til Rom i en
uge. Vi har booket en lejlighed i gaden Via Cavour.

Er der nogen af jer der kender og vil anbefale en god
restaurant i det kvarter, eller måske ligefrem har et
"yndlingstrattoria" dernede?

--
Herluf :·)

Fra : Niels

Dato : 07-05-07 18:54

On 7 Maj, 16:50, "Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJ...@privat.dk>
wrote:
> [...]
>
> Er der nogen af jer der kender og vil anbefale en god
> restaurant i det kvarter, eller måske ligefrem har et

Prøv:
Da Francesco
Piazza Del Fico 29
Centro

10 min gang fra Piazza Navona i et meget hyggeligt kvarter, som ikke
er overrendt af turister.
Maden - og restauranten - er rustik og billig, og det er svært at få
plads. Et sted for de lokale og et sted man kommer tilbage til. Café
Lindevang på italiensk.
Ring 06-6864009 for at bestille bord.
God appetit og fornøjelse!

--
Niels

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-05-07 10:31

Niels skrev:

> [...]

> at få plads. Et sted for de lokale og et sted man kommer
> tilbage til. Café Lindevang på italiensk.

Mange tak skal du have!
Den er noteret.

P.s. Café Lindevang (på Frederiksberg) husker jeg fra dens
"storhedstid" i 1980'erne, hvor et par omfangsrige damer
jonglerede med stegepander og gryder i det lillebitte køkken.

--
Herluf :·)

Fra : Eric Bentzen

Dato : 10-05-07 17:01

(snip)
[...]

Jeg tvivler ikke på, at det er en udmærket anbefaling,
men Piazza Navona er jo ikke just kvarteret omkring Via
Cavour, som der blev spurgt til. Parallelt med Via
Cavour løber Via Urbana. Går man ad denne i modsat
retning af banegården Termini, møder man den tværgående
Via del Boschetto, hvor der ligger flere restauranter
fra torvet Piazza della Madonna Dei Monti og ud til Via
Nazionale. Find evt. et kort på
http://www.dk.map24.com/. Vi spiste flere gange i
kvarteret i 2005 og havde både gode og dårlige
oplevelser, som man kan læse om på
http://www.sitestory.dk/rejser/italien2005/8.htm og de
efterfølgende sider.

Kvarteret i denne trekant mellem Via Cavour og Via
Nazionale er et romersk beboelseskvarter med brolagte
gader, småforretninger og værksteder. På ovennævnte
Piazza della Madonna Dei Monti mødes mange lokale til
en aftenpassiar eller en forfriskning på en af barerne.

Der er masser af restauranter nær banegården, men de
ligner turistfælder, og ingen af dem har i hvert fald
set indbydende eller tillokkende ud for os.

Mvh. og god tur,
Eric Bentzen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-05-07 09:05

Eric Bentzen skrev:

[...]

Mange tak for de gode råd. Via Urbana er noteret. Vi
vil passe på ikke at gå i eventuelle "turistfælder" nær
hovedbanegården (Termini).

--
Herluf :·)
- som er ved at pakke rene sokker, skjorter