køb af mc'er
Fra : Jørgen

Dato : 13-05-07 06:57

Hej

Jeg har netop været ude og kigge på og beslutte mig for at købe en
motorcykel. Den kommer til at køre omkring 800 km. om uge her i sommer.

Den som jeg har fundet er en Honda VFR750 fra 1996 med omkring 40.000 kørt.
Er det en fornuftig cykel. ?. Det skal være en mc'er til at køre langt på og
det er vigtigere end at den er super hurtig.

Jeg er pt. ved at tage kørekortet til mc'er og har i den forbindelse fået
lov til at bruge min egen til kørsel på køreteknisk anlæg - så vidt jeg kan
se så er det kun en fordel ikke.

Fra : Jan Bachman

Dato : 13-05-07 08:06

On Sun, 13 May 2007 07:57:00 +0200, "Jørgen" <jhc@nc-software.dk>
wrote:

>Jeg er pt. ved at tage kørekortet til mc'er og har i den forbindelse fået
>lov til at bruge min egen til kørsel på køreteknisk anlæg - så vidt jeg kan
>se så er det kun en fordel ikke.

Hvis du har det, så ville jeg hellere tage mit eget udstyr med -
handsker, dragt, hjelm. Du skal også have transporteret MC'en til/fra
anlæg, og du får vel ikke lov til at køre på den? 2. gang på KA
handler om at bremse, undvigemanøvrer og ikke mindst sidevogn.
Halvdelen af tiden bruger du altså alligevel på en anden MC med
sidevogn. Jeg vil ikke mene det betyder så meget, at du kører på din
egen MC. Alle de andre på holdet vil sikkert gerne prøve den. Og der
ville jeg sige nej i flæng, da alle jo er urutinerede.

/Jan

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-05-07 08:13

Jørgen wrote:
> [...]
> kørt. Er det en fornuftig cykel. ?. Det skal være en mc'er til at
> køre langt på og det er vigtigere end at den er super hurtig.

Du kan nok ikke finde en bedre maskine til det formål. VFr'en er kendt for
at være utrolig slidstærk, være komfortabel og samtidig være god til en tur
på de små snoede veje.

> Jeg er pt. ved at tage kørekortet til mc'er og har i den forbindelse
> fået lov til at bruge min egen til kørsel på køreteknisk anlæg - så
> vidt jeg kan se så er det kun en fordel ikke.

Tjah jeg ville nok foretrække at bruge anlæggets maskiner.. Man skal jo
turde prøve hvad instruktøren siger, uden at være bange for at lægge sin
cykel ned.. Når man bruger sådan en køreteknisk anlæg maskine kan man sådan
set være ligeglad om den kommer ned at ligge osv.
Det kunne selvfølgelig være lækkert at lære det på sin egen maskine, men jeg
synes sagtens det kan overføres videre fra een maskine til en anden.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jørgen

Dato : 13-05-07 08:46

Hej

Tak for jeres svar - det er virkeligt brugbart.
I har nok ret mht. til mc'eren.
Jørgen

Fra : Jonas Hauge

Dato : 13-05-07 13:04

Anders Houmark wrote:
> [...]
> cykel ned.. Når man bruger sådan en køreteknisk anlæg maskine kan man sådan
> set være ligeglad om den kommer ned at ligge osv.

Der er jeg ganske enig. Jeg var en af dem der smadrede køreanlæggets
cykler 2. gang jeg var på bane.
Jeg lærte på den hårde måde at man ikke skal bremse i sving

Jeg vil anbefale både at tage banens cykler og beskyttelsesudstyr, da
det er ærgeligt at få ødelagt sit eget på den konto.

--
Mvh. Jonas Hauge
Kawasaki Er-6f

Fra : Jan Bachman

Dato : 13-05-07 20:45

On Sun, 13 May 2007 14:03:42 +0200, Jonas Hauge <jonas@gnyf.dk> wrote:

>Jeg vil anbefale både at tage banens cykler og beskyttelsesudstyr, da
>det er ærgeligt at få ødelagt sit eget på den konto.

Nu er det ikke sikkert at der er ordentligt kørerudstyr til rådighed
på det køretekniske anlæg. Der hvor jeg var, havde man ingen handsker.
Det betød at alle kørte med bare hænder, undtagen mig selv, der
heldigvis havde et par med hjemmefra. Der var én der var uheldig at
skvatte og rev sine hænder til blods :-/

/Jan

Fra : karstenjosefsen

Dato : 14-05-07 13:05

"Jan Bachman" <jamen@davs.du> skrev i en meddelelse

> [...]
> heldigvis havde et par med hjemmefra. Der var én der var uheldig at
> skvatte og rev sine hænder til blods :-/

Ja nu er jeg ikke en af de små køre.. Så jeg har det problem at de kun har
Tøj i STR. XL der hvor jeg er ved at lære at køre.. Så jeg er nød til at
bruge mit eget..