Endnu en herlig dag, selvom det stadig reg~
Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-05-07 15:36

Hej Alle,

Så har jeg også netop skrevet under på en slutseddel, så på onsdag skal jeg
hente min splinternye Yamaha FZ6-SA. Dejligt at man ikke skal på arbejde om
torsdagen.

Det var en af tilbudsmodellerne (sidste års model) som de sælger flere
steder for 109.995,-. Jeg fik dog et rack til toptaske med i prisen, værdi
ca. 2000,- så det er jo heller ikke dårligt.

Forsikringsmæssigt kommer den til at koste mig 7275,- om året for kasko, og
det er ikke så galt set i lyset af at jeg betaler 3100,- årligt i ren ansvar
(som dog dækker hele året) for min XS400 lige nu, fordi jeg åbenbart har et
dyrt postnummer..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Brian Kærgård

Dato : 11-05-07 15:56

Hejsa Martin

Ang forsikring har du prøvet topdanmark ?? jeg giver lige godt 5000 kr om
året for min vfr 800 og man får 20 % rabat hvis man er medlem af turingclub
danmark hedder det vist. Men jeg ved self ikke hvor gammel du er jeg er 35
år.

Mvh Brian

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-05-07 17:13

> [...]
> kr om året for min vfr 800 og man får 20 % rabat hvis man er medlem
> af turingclub danmark hedder det vist. Men jeg ved self ikke hvor

Det er nemlig lige på alderen at problemet opstår.
Jeg er 26, og prisen falder langt de fleste steder når man runder de 30..

Jeg har undersøgt mange steder, men kan ikke finde det billigere end de
7275,- kr, som er gennem Tryg gruppeforsikring. Hvis jeg finansierede
motorcyklen gennem MC-finans kunne jeg få en forsikring for 4300,- årligt,
men pga. det lånet koster i etableringsomkostninger, så er pengene først
tjent hjem efter 3 år alligevel, og til den tid runder jeg de 30, og har et
langt bedre udvalg af billigere forsikringer.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Brian Kærgård

Dato : 11-05-07 17:24

ja okay 26 år så tror jeg du har ret i at det er fornuftig nok

Fra : Grunnet

Dato : 11-05-07 18:12

Martin Sørensen skrev:
> Hej Alle,
>
> Så har jeg også netop skrevet under på en slutseddel, så på onsdag
> skal jeg hente min splinternye Yamaha FZ6-SA. Dejligt at man ikke
> skal på arbejde om torsdagen.

Tillykke og god tur torsdag - hvor den så end går hen (Sjælland rundt måske)

--
Hilsen Steen
GL500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor, men Intet om
MC)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-05-07 19:07

> Tillykke og god tur torsdag - hvor den så end går hen (Sjælland rundt
> måske)

Mon ikke jeg kommer til at rulle en tur forbi Fredericia også - det ligger
jo næsten på vejen.
Overvejer at holde en fridag fredag og få en lang weekend..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Grunnet

Dato : 11-05-07 19:17

Martin Sørensen skrev:

> Mon ikke jeg kommer til at rulle en tur forbi Fredericia også - det
> ligger jo næsten på vejen.
> Overvejer at holde en fridag fredag og få en lang weekend..

Så kom endeligt forbi og vis frem.
Vi kører måske til Ålborg torsdag for at hente CB400N og Jacob.
Under alle omstændigheder er Jacob i Fredericia i weekenden, og han vil
garanteret meget gerne se din nye cykel.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-05-07 12:49

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> writes:

> Så har jeg også netop skrevet under på en slutseddel, så på onsdag skal jeg
> hente min splinternye Yamaha FZ6-SA. Dejligt at man ikke skal på arbejde om
> torsdagen.

Tillykke med cyklen!
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R