Dæk til Kawa ER-5
Fra : Jim Andersen

Dato : 11-05-07 12:35

Jeg har en Kawasaki ER500-C5 2004 Service Manual.pdf
I afsnittet "Model identification" er der bare et billede.

Der står i en tabel at man skal bruge dæk der hedder
110/70-17 54H i kolonnen "EN500-C1 ~ C2"
Så er der en kolonne der hedder "EN500-C3 ~" hvor der er angivet
110/70-17
M/C 54H

Og så en kolonne der hedder EN500-D1 hvor der står
110/70-17
54H

Det er det samme med baghjulet. 130/70-17 62H, og et M/C i den midterste
kolonne.
Jeg har en årgang 2003. Jeg mener ikke der er blevet lavet om i modellerne
siden 2001. Den ser også ud som den på billedet.

Hvad betyder det dér M/C? Og EN?
Er der nogen der kan anbefale et par gode pendler-dæk m. masser af kilometer
i?
Ellers nogle tips om dækvalg til en ER-5? Er der nogen tilbudskampagner i
gang nogen steder?

/jim

Fra : Rene´

Dato : 11-05-07 12:54

EN500 er modelbetegnelsen på en anden Kawasaki 500ccm.
Jeg har lige bestilt dæk til min ER5 fra 2005. Jeg valgte Michelin
Pilot Activ, da jeg kun har læst gode anmeldelser om dette dæk både
med hensyn til vejgreb og levetid. Prisen for et 110/70-17 og et
130/70-17 dæk bliver 1440 kr + montering.
Dækkene er H-dæk.(maks. 210km/t)
Der er et link her til dækkoder.:
http://www.deksperten.dk/lynguide-om-daekkoder/

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-05-07 13:10

Rene´ wrote:
> EN500 er modelbetegnelsen på en anden Kawasaki 500ccm.

Ja..... mener du dermed at det er en trykfejl?

> Jeg har lige bestilt dæk til min ER5 fra 2005. Jeg valgte Michelin
> Pilot Activ, da jeg kun har læst gode anmeldelser om dette dæk både
> med hensyn til vejgreb og levetid.

Har du nogen links til disse tests?

> Der er et link her til dækkoder.:
> http://www.deksperten.dk/lynguide-om-daekkoder/

Tak.
Der står ikke noget om M/C.

/jim

Fra : Rene´

Dato : 11-05-07 13:19

On 11 Maj, 14:09, "Jim Andersen" <jba...@politiSLET.dk.invalid> wrote:

> Ja..... mener du dermed at det er en trykfejl?

- Nej. Den manual du har dækker nok over flere modeller. Så vidt jeg
husker er en EN500 en-cylindret, men er ikke sikker.

> Har du nogen links til disse tests?

- Nej. Jeg søgte på dæknavnet i Google og læste folks meninger om
dækket. (Der er pt. et Pirelli Demon Sport dæk på tilbud hos
Suzukiforhandlere til Suzuki GS500 og Kawa ER5. Prisen for et sæt er
998kr., men jeg fandt ikke så mange positive tilbagemeldinger på dette
dæk.

Fra : Rene´

Dato : 11-05-07 13:30

Rettelse

Jeg skrev :

> Så vidt jeg husker er en EN500 en-cylindret, men er ikke sikker.

Den er også 2-benet, men lidt chopper-agtig.

Fra : Rene´

Dato : 11-05-07 13:49

Jim skrev:

> [...]
> Suzukiforhandlere til Suzuki GS500 og Kawa ER5. Prisen for et sæt er
> 998kr., men jeg fandt ikke så mange positive tilbagemeldinger på dette
Hvis du søger du på dækkene her i denne gruppe kommer der en del
emner.
(Pirellidækket hedder Sport Demon og ikke omvendt.)

Fra : Armand

Dato : 11-05-07 19:09

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse

Tillykke med GPZ'en!
Omkring dine overvejelser omkring dimensioneringen, så er det ganske enkelt
i dagens IT-samfund at frekventere de forskellige dækfabrikkers hjemmesider,
hvor der findes aplikationslister hvor man indtaster sin model og siden
derefter foreslår et antal dæk i rette dimension!

At det så er en jungle (hvor man let kommer til at high-ende unødigt) at
vælge hvilket dækfabrikat, er en ganske anden sag!

--
Armand.
(der umiddelbart vil anbefale hvad Michelin kommer op med til GPZ'en)

Fra : Harry

Dato : 12-05-07 09:19

On 11 Maj, 14:09, "Jim Andersen" <jba...@politiSLET.dk.invalid> wrote:

> Har du nogen links til disse tests?

> Tak.
> Der står ikke noget om M/C.
>
> /jim

M/C = MotoCross / Offroad, f.eks. Metzeler 80/100-21M/C 51R MC6F som
er et offroad dæk.

Mvh. Harry

Fra : Jim Andersen

Dato : 14-05-07 14:13

Harry wrote:
> M/C = MotoCross

Jeg fatter altså nada af den service manual.

Under "General Specifications" er der som sagt angivet for baghjulet
130/70-17 62H

I kapitlet Wheels/Tires angives under Standard Tires:
DUNLOP, GT501G (tubeless) Size 130/70-17 M/C 62H

og for forhjulet
DUNLOP, GT501FG (tubeless) Size 110/70-17 54H

Men det kan da ikke passe at man skal køre med et knopdæk på baghjulet?!?!

/jim

Fra : Armand

Dato : 14-05-07 22:22

> [...]
> DUNLOP, GT501FG (tubeless) Size 110/70-17 54H
>
> Men det kan da ikke passe at man skal køre med et knopdæk på baghjulet?!?!

Nej! Så glem manualen og spørg dem der laver dæk til fabrikkerne :-|
Tip:
http://www.bridgestone.eu/bfe/tyreSelectorController?page=motorCycle&dataToDisplay=resultpage&step=4&country=Germany&hiddenCountry=Denmark&hiddenMake=KAWASAKI&hiddenModel=ER+-+5&hiddenType=ER%20500%20A&hiddenSite=Bridgestone%20Europe#

--
Armand.

Fra : Harry

Dato : 12-05-07 09:31

On 12 Maj, 10:18, Harry <harry...@gmail.com> wrote:

> M/C = MotoCross / Offroad, f.eks. Metzeler 80/100-21M/C 51R MC6F som
> er et offroad dæk.
>
> Mvh. Harry

...eller Michelin Commander

http://two-wheels.michelin.com/2w/front/affich.jsp?codeRubrique=2092004104213&codePage=2092004104213_09092004152924&lang=EN