> > De fleste "klassiske" mc'er kører ganske langt med en rolig gashånd
> Der kommer det nok til at knibe med at finde sådan en til under 10k?
Ja det er jo ikke meget her i afgiftsdanmark
> Ved dog ikke om det var et krav fra spørger, men skulle det ikke være
> 125/150 ccm?
En aprilia leonardo 150 som min kan nok fåes for tæt på 10kkr - specielt
hvis den er lidt ridset i plastikken (Kan man selv fixe det med sparling og
maling er meget sparet - plastikken er meget dyr som reservedele)
> 150ccm 4 takt scootere accelerer ofte hurtigere end mc op til 400 ccm
> (grundet trinløs gear) og er super øko!
Ja fordelen af at alle 14hk får lov at arbejde med det samme og uden
gearskift gør at de er relativt kvikke op omkring 60km/t
> Min brors suzuki 450 gs fra
> slut 80'erne kører også over 20 km/l og den er tilmed sjov!
Jeg har sammenlignet min som godt tilkørt (vist 30-40000km) med en næsten ny
geely og der ville jeg helt klart helst have den brugte aprilia selvom den
på det tidspunkt havde en brugtpris omtrent som den fabriksnye kineser.
Og det holder jeg stadig på. Hellere en brugt italiener eller japaner end en
ny kineser ...
Sådan noget som en piaggio skipper burde også kunne findes billigt - nok som
2takter, men med rolig hånd går den nu også langt. Nu kiggede jeg lige i DBA
og der var en skipper til 8kkr i grenå mens ET4 er også ved at være dernede
af. Den har en mere økonomisk 4taksmotor men er tilgengæld lidt sværere selv
at skrue i. Og når nu en enfield trækker, hvad så med en "rigtig" klassisk
vespa som en PX 200
Der er også en Leonardo i vejle til 12500 som måske kunne være et godt køb
eller en suzuki an125 som der også var et par stykker af - Da et tysk blad
splittede den ad efter 25000km testkørsel var overskiften Mr. Perfect. Der
var intet at komme efter.