En herlig dag trods vejret
Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-05-07 18:53

Hejsa,

Så kom jeg til at skrive under på en slutseddel på en fin, splinterny
SV1000S hos Farsø MC

Det kom til at koste 84500,- i bytte for Fazeren, men så bliver SV'en
også leveret med Scottoiler, bagskærmsombygningsdims og en original
Suzuki tankpad

Alt i alt ender det godt 50k for Fazeren med 83k km på klokken,
hvilket jeg godt kan leve med taget i betragtning at jeg så har kørt
65k km over fem år for små 20k Jeg forsvarer investeringen lidt
med at Fazeren alligevel skulle have nye skiver hele vejen rundt, nyt
kædekit snart og en overhaling af affjedringen

Hvorfor lige en SV1000S? Tjow, den er billig i forsikring hos
IF/Suzuki, den kører skidegodt og den er jo ganske billig (130k). Jeg
havde også overvejet en Fazer 1000, men til 15k om året i forsikring
og en langt højere pris kunne det vist være lige meget. Derudover
ville jeg gerne prøve en cykel med en mere sportslig kørestilling.

Nu sidder jeg bare og håber at jeg kan få SV'en inden weekenden
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-05-07 19:06

Jes Vestervang skrev:
> [...]
> ville jeg gerne prøve en cykel med en mere sportslig kørestilling.
>
> Nu sidder jeg bare og håber at jeg kan få SV'en inden weekenden

Det tror jeg dæl'me du bliver glad for

Dels SV'eren (som jeg selv er meget glad for)

Dels handlen med Gert, som jeg kun har oplevet som en rigtig god
samarbejdspartner omkring mine MC behov.

Seneste gode oplevelse var at få puttet Wævers CBR1K gennem
forårsmylderet lidt uden for nummer, så den kunne blive klar til bane
den 1. maj

God vind med SV'eren

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Thomas Jensen

Dato : 08-05-07 19:09

> Nu sidder jeg bare og håber at jeg kan få SV'en inden weekenden
> --
hej Jes,

tillykke med cyklen!

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : tp

Dato : 08-05-07 19:34

> Så kom jeg til at skrive under på en slutseddel på en fin, splinterny
> SV1000S hos Farsø MC

Stort tillykke med mcen! Har selv til gode at blive ejer af en HELT ny, så
jeg er også lidt misundelig.
og vær tryg ved farsø mc. Har købt en deroppe, og jeg fik super service -
også når jeg kom og skulle bruge garantien

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-05-07 19:46

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:

> Det tror jeg dæl'me du bliver glad for

Det har jeg også på fornemmelsen. De 40 km prøvetur jeg fik tiltusket
mig var ihvertfald meget overbevisende selvom modellen stadig var
under tilkøring.

> [...]Dels handlen med Gert, som jeg kun har oplevet som en rigtig
> god samarbejdspartner omkring mine MC behov.

Han virker ihvertfald som en hyggeligt gut med styr på tingene.

> Seneste gode oplevelse var at få puttet Wævers CBR1K gennem
> forårsmylderet lidt uden for nummer, så den kunne blive klar til
> bane den 1. maj

Det er altid rart med lidt fleksibilitet

> God vind med SV'eren

Mange tak! ...også til Thomas
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-05-07 19:48

"tp" <skodskod@yahoo.com> writes:

> Stort tillykke med mcen! Har selv til gode at blive ejer af en HELT
> ny, så jeg er også lidt misundelig.

Takker Jeg hælder normalt også til at købe en let brugt model, men
brugtprislejet på SV'erne ligger så højt at man næsten lige så godt
kan købe en ny. Derudover er risikoen ved at købe en brugt sportslig
cykel nok også større end på en mere fornuftspræget model.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-07 20:46

"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ville jeg gerne prøve en cykel med en mere sportslig kørestilling.
>
> Nu sidder jeg bare og håber at jeg kan få SV'en inden weekenden

Tillykke med den nye cykel, selv om det ikke er en R1200GS
Forstår dig godt 130K er jo noget billigere end en GS'er fås til, og så er
den ny

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-05-07 21:01

"Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> writes:

> Tillykke med den nye cykel, selv om det ikke er en R1200GS

Takker Jeg tror nu også at at en SV'er passer mit behov bedre, når
der er en anden cykel til det beskidte arbejde DT-R'en skal så
lige fixes før den duer til noget.

> Forstår dig godt 130K er jo noget billigere end en GS'er fås til, og
> så er den ny

Hehe, og til gadekørsel er den nok også bedre
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 08-05-07 21:02

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> wrote:

> [...]
> ville jeg gerne prøve en cykel med en mere sportslig kørestilling.
>
> Nu sidder jeg bare og håber at jeg kan få SV'en inden weekenden

Jamen tillykke da Det skal da nok blive sjovt... Håber du bliver
rigtig glad for den...

mvh
Anna

--
http://www.dfmc.dk/?id=672

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-05-07 21:44

noname@mail.dk (Anna M. Andersen) writes:

> Jamen tillykke da Det skal da nok blive sjovt... Håber du bliver
> rigtig glad for den...

Takker
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 09-05-07 16:39

Jes Vestervang skrev den 08 maj 2007 i news:87fy67mccd.fsf@gmail.com:

> [...]
>
> Det kom til at koste 84500,- i bytte for Fazeren, men så bliver SV'en
> også leveret med Scottoiler, bagskærmsombygningsdims og en original

Tillykke mæén, selvom jeg er sikker på du vil savne Fazeren - det gør jeg
En gang imellem.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-05-07 21:48

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Tillykke mæén, selvom jeg er sikker på du vil savne Fazeren - det
> gør jeg En gang imellem.

Takker. Jeg kommer nok til at savne den hver gang der skal køres
bykørsel, eller andet med lav hastighed, for det er den nu genial
til. Kørestillingen på SV'en er lidt for foroverbøjet til bykørsel,
men hvem gider også det?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-07 06:18

On Wed, 09 May 2007 22:48:05 +0200, Jes Vestervang wrote:

> Kørestillingen på SV'en er lidt for foroverbøjet til bykørsel,
> men hvem gider også det?

Sådan sagde jeg også om "fie" de første måneder. Nu skænker jeg det aldrig
en tanke......

Tillyke, og velkommen i 90° klubben

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-05-07 06:42

Orla Pedersen wrote:

> Tillyke, og velkommen i 90° klubben

Kan jeg blive prospect? 270° er også en slags 90°

--
vh
Torben

Fra : Orla Pedersen

Dato : 10-05-07 07:04

Torben Scheel wrote:

> Kan jeg blive prospect? 270° er også en slags 90°

Jup, Du skal bare starte motoren baglæns

Orla

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-05-07 07:21

Orla Pedersen wrote:

> Jup, Du skal bare starte motoren baglæns

*LOL* nu snurrer det billeder af drejeventiler og reed-valves rundt i
hovedet sammen med en Puch i 3. gear baglæns.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 10-05-07 15:47

> Kan jeg blive prospect? 270° er også en slags 90°

På lyden ihvertfald!
Jeg hæftede mig netop ved motorgangen på en TRX der forlod 'Klemmen før mig
i søndags, og den lød umiskendeligt af V2'er (hvilket jo også er meningen)
:-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-07 21:35

On Thu, 10 May 2007 16:46:55 +0200, Armand wrote:

> [...]
> i søndags, og den lød umiskendeligt af V2'er (hvilket jo også er meningen)

Jeg tror nu stadig mere at man er gået efter svinghjulseffekt uden at
tilføre ekstra vægt. Var det ikke XTZ, der kom først ?

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-05-07 07:34

Orla Pedersen wrote:

> Jeg tror nu stadig mere at man er gået efter svinghjulseffekt uden at
> tilføre ekstra vægt. Var det ikke XTZ, der kom først ?

Jeg mener aldrig at XTZ'en har haft det - TRX kom først, og så TDM i 1996.

http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_TDM850
http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_XTZ_750

--
vh
Torben

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-05-07 17:49

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> Sådan sagde jeg også om "fie" de første måneder. Nu skænker jeg det
> aldrig en tanke......

Herligt, så håber jeg at det samme gælder for mig

> Tillyke, og velkommen i 90° klubben

Takker

Med lidt held får jeg den i øvrigt imorgen. Egentlig bliver min først
leveret næste uge, men en anden køber har fået problemer med at skaffe
penge så jeg sandsynligvis kan få hans
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-07 21:35

On Thu, 10 May 2007 18:49:06 +0200, Jes Vestervang wrote:

> Herligt, så håber jeg at det samme gælder for mig

Den største omvæltning bliver nok at Du ikke skal køre i højgear hele
tiden. "fie" skal ikke under 4.500 rpm. på landevej, og som jeg husker
Kløve's SV, så er det omkring 5.000 rpm. og over, der spiller.

> Med lidt held får jeg den i øvrigt imorgen.

Så ved Du hvad at Du skal lave i week-enden så Du kan levere den ind
til service på mandag

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 15:11

meddelelse news:1ighizvq8lcmb$.1vgo51gcy6q0f.dlg@40tude.net...

> Den største omvæltning bliver nok at Du ikke skal køre i højgear hele
> tiden. "fie" skal ikke under 4.500 rpm. på landevej, og som jeg husker
> Kløve's SV, så er det omkring 5.000 rpm. og over, der spiller.

Hej Orla.

Hemm........ og har snakken ikke så tit drejet sig over på V2 motorer og
deres dejlige moment !, hvor er det lige henne hvis man "skal" op på 45-5000
omd.
det er egentligt ikke noget jeg har lagt mærke til når jeg har prøvet 650
V-Strom, som jeg har prøvet et par gange......

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-07 13:38

On Fri, 11 May 2007 16:10:32 +0200, Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> [...]
> deres dejlige moment !, hvor er det lige henne hvis man "skal" op på 45-5000

Ja-men, jeg ved ikke hvem det er der snakker "dejligt moment", jeg har
brugt kræfter på at aflive den myte. :-/ Det er heller ikke mangel på
moment som sådan der dikterer omdrejninger, men "sports" V2'ere har ingen
svinghjul, og motorgangen bliver noget pulserende ved lave omdrejninger.
Det bryder jeg mig ikke om, og når der nu er flere gear... I øvrigt
forbedres benzinøkonomien i praksis, når man kører på toppen af
momentkurven.

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-07 14:00

meddelelse news:whpe2dwhv7lb.12ioggns7vf9h$.dlg@40tude.net...

> [...]
> Det bryder jeg mig ikke om, og når der nu er flere gear... I øvrigt
> forbedres benzinøkonomien i praksis, når man kører på toppen af

okay, så er det måske derfor at jeg ikke har lagt mærke til det ved
prøvekørsler af DL650 V-Strom, den ka' vel næppe kaldes for en sports V2'er

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-07 18:36

On Sun, 13 May 2007 14:59:33 +0200, Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> okay, så er det måske derfor at jeg ikke har lagt mærke til det ved
> prøvekørsler af DL650 V-Strom, den ka' vel næppe kaldes for en sports V2'er

Kunne vel være, tror faktisk også at varadero, ud over 5 gear og anden
kompression, har tungere krumtap end VTR.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-05-07 21:41

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> Den største omvæltning bliver nok at Du ikke skal køre i højgear
> hele tiden.

Det kan der nok være noget om. Jeg har ofte fanget mig selv i at bruge
5. gear gennem A13's rundkørsler ved 1500 rpm

> "fie" skal ikke under 4.500 rpm. på landevej, og som jeg husker
> Kløve's SV, så er det omkring 5.000 rpm. og over, der spiller.

Under tilkøringen må den ikke komme over 6k rpm, så der skal godt nok
skiftes gear tit så

Seriøst, så synes jeg nu at den går meget jævnt fra 2000 rpm hvis man
er flink og kører med en let gashånd. Modellen jeg prøvede var jo også
under tilkøring.

> Så ved Du hvad at Du skal lave i week-enden så Du kan levere den
> ind til service på mandag

Hæh, gid det var så vel. Afgangsprojektet spidser desværre lidt til
for tiden, så weekenden er aflyst. Meeen, mon ikke der ryger 3-400 km
på klokken alligevel

Der er også omkring 10 dages ventetid på service, så det passer nok
meget fint.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-05-07 09:19

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:

> Med lidt held får jeg den i øvrigt imorgen.

Gert siger kl. 16, så jeg er da egentlig begyndt at glæde mig som
et barn til juleaften
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-05-07 17:19

> [...]
> og en langt højere pris kunne det vist være lige meget. Derudover
> ville jeg gerne prøve en cykel med en mere sportslig kørestilling.

Bare til info, så skal IDA forsikring (som reelt er Tryg Gruppeforsikring)
have 8.953,- kr om året for at kaskoforsikre (uden vinterkørsel) en FZ1
(hvilken som helst mc med nypris op til 200.000,-) med en selvrisiko på
7.376 kr. for en person under 30 år.
Så snart man runder 30, så hedder det 4.477,- om året.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-05-07 12:33

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> writes:

> [...]
> 7.376 kr. for en person under 30 år.
> Så snart man runder 30, så hedder det 4.477,- om året.

<http://idaforsikring.dk/tilbud> siger da ellers 15.668,- for en
25-årig. Jeg er så også kun 24 lidt endnu, så det ville jo kræve
tålmodighed hvis jeg skulle have en Fazer. Derudover sagde den mig nu
heller ikke så meget, da jeg kravlede rundt på den til mc-show i
Herning og så er den også vildt dyr.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-05-07 12:47

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:

> Så kom jeg til at skrive under på en slutseddel på en fin,
> splinterny SV1000S hos Farsø MC

....og så fik jeg den igår, sidst på eftermiddagen og har kørt godt 300
km indtil videre, og nøj, hvor den kører godt

Den største forskel ifht. Fazeren er kørestillingen og jeg synes
egentlig at det går fint med at omjustere mig til det. Det største
problem er at man let kommer til at køre for stærkt fordi der er så
godt læ bag kåben. SV'eren tager nu også svingene temmeligt meget mere
elegant end Fazeren, der føles som en gummibåd i forhold til pga. dens
slidte affjedring

V2-motoren er også lidt en omvæltning, men jeg er overrasket over hvor
velopdragen den er. F.eks. går den fint ved tomgang i 1. uden at
gashåndtag eller kobling røres. Nu glæder jeg mig bare til jeg har
fået overstået tilkørslen

Der gik jo lidt selvsving i SV-køb i vores grupperum på uni, så der nu
er tre sorte kilo-SV'ere og en 6½'er
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-05-07 15:17

> Der gik jo lidt selvsving i SV-køb i vores grupperum på uni, så der nu
> er tre sorte kilo-SV'ere og en 6½'er

Kan i så finde ud af hvis der er hvis når i kommer ud på parkeringspladsen?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 13-05-07 22:43

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Kan i så finde ud af hvis der er hvis når i kommer ud på
> parkeringspladsen?

Vi havde engang i klubben to nye Honda'er, en 750 Bol d'Or og en Gold Wing,
kørende, hvis ejere ved en tilfældighed opdagede at de passede nøgler sammen

Så der er en mulighed for at det samme er tilfældet for SV-horden på Uni -
Men hva', så tager førstankomne blot den med lavest km-tal og så fremdeles

--
Armand.
(der mener at vide at KM-tallet ikke kan aflæses før nøglen er isat)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-05-07 22:49

"Armand" <kim-armand@mail.dk> writes:

> "Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev...
>>
> Vi havde engang i klubben to nye Honda'er, en 750 Bol d'Or og en
> Gold Wing, kørende, hvis ejere ved en tilfældighed opdagede at de
> passede nøgler sammen

Mon ikke der er sket lidt med låsestandarden siden da?

> Så der er en mulighed for at det samme er tilfældet for SV-horden på
> Uni - Men hva', så tager førstankomne blot den med lavest km-tal og
> så fremdeles

Jeg har forsøgt mig på en enkelt, og der var ingen gevinst.

> -- Armand. (der mener at vide at KM-tallet ikke kan aflæses før
> nøglen er isat)

Korrekt. Men vi har alle forskellige blinklys bagpå, så helt umuligt
er det ikke at kende forskel
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Armand

Dato : 14-05-07 00:08

> Mon ikke der er sket lidt med låsestandarden siden da?

Tror jeg ikke!
Kig på nøglen: Der er fire stifter => 9.999 kombinationer - Regn lige på
sandsynligheden for at matche nøgler med en tilfældig anden
Honda/Suzuki/andre, i forhold til den sandsynlighed folk ugentlig sætter lid
til igennem en lotto-seddel

> Korrekt. Men vi har alle forskellige blinklys bagpå, så helt umuligt
> er det ikke at kende forskel

Nu er det jo ikke Århus og tilmed i Uni-miljøet, så jeg kan vel godt gå ud
fra at det ikke er fordi den ene tænder rytmisk, hvor den anden slukker
rytmisk?

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-05-07 23:51

> Sorry, jeg forestillede mig at du var fyldt 25. Det er rigtigt
> at det er noget dyrere hvis man er <25.

Jaja, men selvom jeg var fyldt 25 ville forsikringen koste de
15k. Hvor har du prisen du nævner fra?

> Jeg er også sikker på at en SV1000s kører godt..

Ihvertfald
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : N/A

Dato : 14-05-07 00:08

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-05-07 11:58

> Nu kommer jeg lige til at tænke på om en SV1000s går ind under
> sportscykler? For så kan det godt passe med de priser.

Jeg slog en FZ1-s årgang 2006 op og angav en fødselsdag der passer med
25 år. FZ1s'en kalder de også en sportscykel og derfor ender præmien
på 15.668,-.

> Godt nok er en SV1000s rimeligt racerpræcet, men da slet ikke i
> samme grad som en GSXR for eksempel?

Jf. forsikringsselskaberne er stort set alle cykler med en kraftig
motor sportsmaskiner :-/ Men ok, SV'en ligger jo også inden for de
sportsligste 10-20% af markedet.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 16-05-07 21:08

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> writes:

> Det kan der nok være noget om.
> Jeg kiggede lidt i Trygs beskrivelse af en sportscykel, det er lidt vagt,
> men generelt skriver de at man ligger ned på en sportscykel og sidder mere
> oprejst på en custom/touring, og en sportscykel har mange HK eller en meget
> lav vægt ifht. HK, mens custom/touring har et passende forhold mellem HK og
> vægt.. Hvad så end 'passende' dækker over.

Da jeg skulle have ny MC sidste år ringede jeg til IDA forsikring for
at få et tilbud på forsikring af en FZ1 (jeg havde set mig lidt lun på
FZ1-N). Den var endnu ikke blevet klassificeret da det jo var en ny
model.

Derfor fik jeg nummeret på ham hos Tryg der klassificerer MC'er. Jeg
ringede og fik en snak, og han var inde og kigge på Yamahas hjemmeside
og sagde at han umiddelbart ville putte den i sport-kategorien. Det
lykkedes også at få ud af ham at klassificeringen normalt opdateres
kort efter MC-revyen udkommer. Så kan man jo tænke lidt over det ...

Kort fortalt; en FZ1 (og en FZS 1000) er i sports-kategorien hos
Tryg/IDA. Den gode nyhed er at de betalte 18% tilbage for 2006.

--
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*