"Bo Mortensen" <bsmFJERNDETTE@brygge.dk> skrev i en meddelelse
news:463f7f89$0$4172$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Hej i gruppen
>
> Jeg er ved at udskifte min 11 år gamle CB500 til noget med lidt mere spræl
> i.
> - Men hvad skal jeg vælge ???
> Mine rent subjektive for/imod punkter. Har kun prøvekørt F800ST'eren.
>
> BMW F800ST:
> FOR: Det er en BMW, som jeg (uden at vide det) forventer er af god
> kvalitet.
> FOR: Meget rimelig forsikringspræmie (elite MC'ist, TopDK, MCTC rabat).
> FOR (?): Vedligeholdelsesfrit bæltedrev/remtræk.
> IMOD: Dyrere end andre MC'er med samme antal HK. Dyrt extraudstyr.
> IMOD: Grov motorgang, specielt ved lave omdr.
Har prøvet S-modellen, men afleverede den ret hurtigt igen, da motoren
skuffede.. Jeg havde ellers ret store forventninger til den, med alle de
roser den har fået i div. tests. Jeg havde ganske kort for inden prøvet en
Honda CBF1000, på hvilken jeg sad som blommen i et æg. På papiret er BMWèn
og Hondaén jo ganske jævnbyrdige, men i virkeligheden er forskellen MEGET
stor - efter min mening. Iøvrigt sad jeg ikke særlig godt på BMWèn.
Knævinklen var alt for skarp - mener dog at det er noget bedre på STéren..?
> Honda CBF1000A:
> FOR: Der er en Honda, som har ry for at være rigtigt gode. Min egen CB500
> har ikke gjort unoder.
> FOR: Det "sikre", men måske kedelige, valg.
> IMOD: Den virker tung, i hvert fald på papiret. 250 kg fuldtanket.
> IMOD: Noget dyrere forsikring end BMW'en (hos TopDK).
Se.. - det er det helt rigtig valg, efter min mening

Jeg prøvede den
hele 3 gange sidste sommer - 2 gange alene og 1 gang med fruen. Hvis du har
været glad for din CB500 - hvilket jeg formoder, når du har haft den i 11
år!! - vil du blive mindst lige så glad for en CBF1000. Den har alt det du
(måske) manglede på din CB500...
Den er lydløs (et kæmpe plus i min bog), økonomisk, utrolig letkørt (husker
turen med fruen hvor vi kørte rundt på de små veje ved Sengeløse, Nybølle og
Ledøje med det helt store smil og følte os i èt med cyklen..) vægten mærkes
overhovedet ikke. Det relativt smalle bagdæk gør den utrolig svingglad og
hurtig i de små sving

Motoren lyder aldrig presset og kan køres med lave
omdrejninger, da momentet er al rigeligt til hurtige accelerationer

Den
er mit 1.valg overall sofar..

(hvis jeg havde pengene)
Det var godt nok en nedtur af de store at komme tilbage på min daværende
FZ6N - øv, hvor virkede den træg, træt og sløv..
> Yamaha FZ6 Fazer S2 (NY 2007-model):
> FOR: Flot design med de oplagte potter.
> FOR: avancerede tekniske løsninger, i hvert fald på papiret
> FOR: Kan sænkes (jeg er kun 170 cm) - men er det negativt for
> køreegenskaberne ?
> IMOD: Noget dyrere end andre med samme ccm.
> IMOD (?): Er motoren pumpet for kraftigt (langtidsholdbarhed); den har
> mange HK ift. andre 600 ccm. allround-maskiner.
> Ukendt forsikringspræmie.
Bum-bum-bum.... - behøver jeg skrive mere..?
Prøv den CBF og du vil ikke være i tvivl mere..
Venligst,
Morten / ST1100