sp.fra nybegynder
Fra : Casper Jensen

Dato : 04-07-01 17:18

Jeg har gennem længere tid været med på en kikker i newsgruppen
men nu må det være slut

har indkøbt et styks kørejern GPZ500s af den gode årgang 96 i den nyseligte
grønnefarve med det utrolige km.tal 3700
den har været brugt som kravelegårdsmakine og er derfor uden det dyre blik
skilt og et par andre ting der er faldet af undervejs.

Derfor har jeg et par spørgsmål. dækkende der sider på er temmelige
spionagtige midt på.. Den er ikke så glad for at blive lagt ned grundet de
meget flade dæk fuldt mønster på siden intet på midten.
og derfor må der nyt gummi til..
de nuværende er
foran.
110/70-17 på 3*17 fælg
dunlop k275J
bagpå
130/70-17 på 3,5*17 fælg
bridgestone bt-35

så er spørgsmålet hva skal der på udbuddet er lidt begrænset i størrelsen
bagpå.

hvad kører folk med på maskiner med samme dækmontering f.eks. gs500, cb500
og er5

jeg overvejer følgende typer
i standard størrelsen.
bridgestone BT-45 el BT-39
metzler me-1
michelin macadam 50
alle biasbeltdæk

i overstørrelse 140/70-17
bridgstone Bt-96
metzler mez-1
pirrelli mtr02
alle radial dæk

i overstørrelse 140/80-17
avon av35/36

Det vigtigste kriterie er så gode svingegenskaber så muligt..

mvh
Casper

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-07-01 19:57

Tillykke med dyret

Jeg vil nok anbefale dig at bruge standard størrelserne. Min kæreste kører
på BT45, og jeg var lige ude at prøve en tur i går og synes ikke de er
særlig retningsstabile. Før havde hun Dunlop (husker desværre ikke modellen)
men det er til 16 tommer hjul, så udvalget er begrænset, og jeg syntes den
kørte bedre med Dunlop. Om det vil gøre sig gældende på din MC, ved jeg
ikke.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : MikkelFJ

Dato : 04-07-01 21:57

"Casper Jensen" <casper(fjernes)@jensen.gs> wrote in message

> har indkøbt et styks kørejern GPZ500s af den gode årgang 96 i den
nyseligte
> grønnefarve med det utrolige km.tal 3700

Nu er din sikkert en 17" fælg, så flg. kan du ikke regne helt med.
Men til 16" GPZ er det absolut bedste dæk jeg til dato har fundet et
Michelin MacAdam - der er også et glimrende langturs dæk til CBR 600.
Bridgestone og Dunlop og Metzeler i den størrelse fungerer bare ikke til GPZ
500 ikke sammenlignet med MacAdam ihvertfald.

Og hold dig til de rette dimensioner, selv små variationer føles utroligt
meget på en GPZ'er (16").

Mikkel

Fra : Ole Baun

Dato : 05-07-01 16:48

Hej Casper

"Casper Jensen" <casper(fjernes)@jensen.gs> skrev i en meddelelse
> [...]
blik
> skilt og et par andre ting der er faldet af undervejs.

Tillykke med den. Kender ikke modellen, men den ser flot ud i MC-revyen.

> [...]
> bagpå.
>
> hvad kører folk med på maskiner med samme dækmontering f.eks. gs500,

Jeg har haft min CB 500 siden ´96, og har efterhånden skiftet dæk et par
gange, (har kørt 85 kkm). Er nået frem til at følgende passer godt til min
mc, (og måske især til min kørestil):
fordæk: (110/80-17) Metzler 33 H
bagdæk: (130/80-17) Metzler 55
De står godt fast, og der er mange km i dem. Normalt 10 kkm på et bagdæk, og
20 kkm på et fordæk.

> Det vigtigste kriterie er så gode svingegenskaber så muligt..

OK, jeg prioriterer nok holdbarheden (antal km) højere end
svingegenskaberne, men i sidste ende er du nok nødt til at prøve dig frem
med forskellige dæk. Og det er da heller ikke det værste tidsfordriv, især
ikke med det vejr vi har nu.

mvh

Ole Baun

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 06-07-01 09:46

> jeg overvejer følgende typer
> bridgestone BT-45 el BT-39
> metzler me-1
> michelin macadam 50
> Det vigtigste kriterie er så gode svingegenskaber så muligt..

Så hold dig til std. størrelserne. Jeg ville købe BT 45. Det er et godt dæk,
der hæfter godt og ikke koster en bondegård. De bedre svingengenskaber gør
at det ikke holde så længe som Macadam 50 som også er et godt dæk med nogle
kilometer i. På min XJ 600 sled jeg et sæt op på 10.000km. Macadam 50 holdt
14.000km.

--
Mojn
Jens Bager Jensen