betaling af afgift
Fra : duff

Dato : 04-05-07 17:53

Hvordan foregår det rent praktisk?
Tager man cyklen til syn og får den tilbage med et solidt girokort?
eller hur?

MvH
Christian

Fra : Claus

Dato : 04-05-07 18:27

Du bestiller tid til et "toldsyn".

Foruden et almindeligt syn, vurderer synsstedet standen på din MC.

Med et godkendt syn og papirerne derfra, kører du til SKAT center, hvor de
har med import af biler og MC at gøre.

I mit tilfælde udregnede de et beløb på stedet, som jeg accepterede og
betalte med det samme.

Direkte herefter kørte jeg på motorkontoret, og fik pladen. På med den, og
ud i det fri.

Alt ordnet på én og samme dag. Husk at du skal have papirer fra
forsikringen, for at du kan få udleveret pladen.

Hvis du ikke accepterer afgiftsberegningen, skal cin cykel - så vidt jeg
ved - vurderes nøje, og så kan det gå begge veje - altså både op og ned med
afgiften.

Hvis du ikke var klar over det, kan du på skat.dk finde eksempler på
afgiftberegninger, så har du i det mindste en ide før du sætter projektet i
gang.

God fornøjelse.

Claus

Fra : Jan Bachman

Dato : 05-05-07 11:45

On Fri, 4 May 2007 19:27:02 +0200, "Claus" <claus@vittingfamily.dk>
wrote:

>I mit tilfælde udregnede de et beløb på stedet, som jeg accepterede og
>betalte med det samme.

Det svinger vist lidt fra skattecenter omkring, hvordan betaling skal
foregå. I Taastrup accepterede de sidste sommer ikke dankort. Der har
man en bankudstedt check med, på det beløb man selv forventer, plus
lidt ekstra. Så får man kontanter retur. Ring til det lokale
skattecenter og spørg om betalingsmetode.

/Jan