Bekymringer ved køb af ny Suzuki hos Bikes~
Fra : torben.green@gmail.c~

Dato : 03-05-07 20:01

Hej Gruppe

Jeg går og overvejer at købe en ny Suzuki, hos Bikes and Parts, (BAP),
i Aalborg, da de kan levere drømmecykelen 5000 kr billigere end andre
steder.

Min bekymring bunder i, at de ikke er autoriseret Suzuki forhandler,
da de selv importerer cyklerne fra Holland. Min bekymring går på, om
jeg kan få lavet eventuelle garantireparationer hos en tilfældig
autoriseret Suzuki forhandler, uden brok. Grunden til det interesserer
mig er, at jeg indenfor kort tid flytter til Sønderjylland og derfor
er vil bo lang fra BAP. Derfor ville det være træls, hvis det kun var
dem der kunne forestå garantireparationer.

En anden af mine bekymringer går på, at jeg gerne skulle have cyklen
forsikret igennem IF's Suzuki forsikring. I forsikringsbetingelserne
står der at "Direkte importerede Suzuki motorcykler skal besigtiges af
Suzuki autoriserede forhandlere inden en forsikring kan indtegnes",
hvilket selvfølgelig ikke er noget problem ifølge BAP. AKA det er ikke
nødvendigt.

Det var så mine bekymringer...
Nu ville det jo så være rart med en masse historier fra folk der har
prøvet at købe ny Suzuki mc hos BAP og efterfølgende ikke har haft
problemer med garantirepatationer eller lignende hos en autoriseret
Suzuki forhandler.
Selvfølgelig vil det også være rart hvis nogen kunne bekræfte at det
ikke er noget problem at forsikre en Suzuki cykel igennem IF's Suzuki
forsikring.
Negative historier er selvfølgelig også velkommene.

Som tillægsinfo kan jeg nævne, at jeg har læst på lektien ang BAP på
dmcn.dk og i dfm. Det er bl.a. derfor jeg er blevet lidt bekymret.
--
Mvh Torben Green

Fra : Steen Gruby

Dato : 03-05-07 22:55

On 3 May 2007 12:00:33 -0700, torben.green@gmail.com wrote:

Hej.

> [...]
>jeg kan få lavet eventuelle garantireparationer hos en tilfældig
>autoriseret Suzuki forhandler, uden brok.

Jeg ville tænke mig om mere end een gang
De 5000 du sparer kan blive dyre.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Jan A Jensen

Dato : 04-05-07 17:58

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> On 3 May 2007 12:00:33 -0700, torben.green@gmail.com wrote:
>
> Hej.

Jeg har en ny Suzuki. Som dog er købt ved en Suzuki forhandler... Når man så
har en garanti servicebog fra c-reinhart
så kan jeg få lavet rep og service ved alle aut. Suzuki forhandlere i DK.

Sådan fik jeg at vide da jeg handlede. for ellers ville jeg også betænke mig
ved at handle langt fra hjemmet.
Jeg bor nemli i nordjylland og min mc købte jeg ved bikx i Næstved.

--
Jan A Jensen.
http://www.mccustomclubaalborg.dk

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 04-05-07 18:18

On Fri, 4 May 2007 18:57:47 +0200, "Jan A Jensen"
<jaj@webnetmail.detteskalfjernes.dk> wrote:

>Jeg har en ny Suzuki. Som dog er købt ved en Suzuki forhandler... Når man så
>har en garanti servicebog fra c-reinhart
>så kan jeg få lavet rep og service ved alle aut. Suzuki forhandlere i DK.

Selvfølgelig kan du det - også uden bog.
Pointen er garantireparationer - altså evt. reparationer som du ikke
selv skal betale for.

Fra : KV

Dato : 04-05-07 00:11

> Jeg går og overvejer at købe en ny Suzuki, hos Bikes and Parts, (BAP),
> i Aalborg, da de kan levere drømmecykelen 5000 kr billigere end andre
> steder.

Jeg bruger typisk ordsproget "du får hvad du betaler for". Det passer i
langt de fleste tilfælde.

> [...]
> jeg kan få lavet eventuelle garantireparationer hos en tilfældig
> autoriseret Suzuki forhandler, uden brok.

Jeg véd det ikke, men jeg tvivler på det - sådan er det i hvert fald med
meget andet der bliver parallel-impoteret. De som parallel-importere får det
selvfølgeligt billigere, men de står også udenfor netværket og skal dermed
klare det hele selv.

Personligt vil jeg aldrig forlade mig på parallel-import og da slet ikke for
at spare så få basseøre vi snakker om, når vi er oppe i det prisleje (jeg
antager 80-100K+). Du kan hurtigt få mange ærgelser eller bekymringer ud af
de 5000 kroner mindre.

Fra : Bongo

Dato : 04-05-07 06:50

Er Suzuki ikke omfattet af en europa garanti? I så fald kan en garanti
reparation udføres på et hvilketsomhelst Suzuki værksted uanset eu land.
Sådan er det med Yamaha.

Vh Bongo

Fra : bøv

Dato : 04-05-07 19:45

<torben.green@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Har du også læst dette??:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=21581

Bøv

Fra : KV

Dato : 04-05-07 20:07

> Som tillægsinfo kan jeg nævne, at jeg har læst på lektien ang BAP på
> dmcn.dk og i dfm. Det er bl.a. derfor jeg er blevet lidt bekymret.

> [...]

Dit indlæg er utroligt svært at læse og kun ved et held finder man ud af
hvad du egentligt skriver. Gider du ikke citére korrekt?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/news.html#4.%20Citattaknik.

Tak.

Fra : bøv

Dato : 04-05-07 21:35

"KV" <nospam@REMOVE.gmail.com> skrev i en meddelelse

> Dit indlæg er utroligt svært at læse og kun ved et held finder man ud af
> hvad du egentligt skriver. Gider du ikke citére korrekt?
> [...]
Var du heldig??
ellers må jeg se om jeg kan hjælpe dig.

Bøv

Fra : torben.green@gmail.c~

Dato : 05-05-07 14:00

On May 3, 9:00 pm, torben.gr...@gmail.com wrote:
> Hej Gruppe
>
> Jeg går og overvejer at købe en ny Suzuki, hos Bikes and Parts, (BAP),
> i Aalborg, da de kan levere drømmecykelen 5000 kr billigere end andre
> steder.

Overvejer ikke længere at købe cykel hos Bikes and Parts. Tør
simpelthen ikke. Kald mig bare en tøsedreng . Nu må vi så se om det
skal være hos motorgården i Svendstrup, som selvfølgelig heller ikke
er perfekte, men de er dog autoriseret forhandler.
--
Mvh Torben Green

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-07 14:22

On 5 May 2007 05:59:34 -0700, torben.green@gmail.com wrote:

> [...]
> skal være hos motorgården i Svendstrup, som selvfølgelig heller ikke
> er perfekte, men de er dog autoriseret forhandler.

Farsø Mc Gert er ok.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr