tromlebremse hakker - stjernefælge?
Fra : Tom Jakobsen

Dato : 08-05-07 20:18

Johh.... Ser i..

Jeg har en maxi 2 gear der sådanset bremsede udemærket men som
forberedelse til et par længere ture sidste sommer valgte jeg at
skifte bremsebakker både for og bag på mine ellers ganske fine
stjernefælge.

Men ak.. glæden var kort og under min tur KBH - Horsens og retur gik
det på hjemvejen op for mig at noget var galt og turen fra Kalundborg
og til KBH foregik mere eller mindre uden bremser :-/
Jeg har de sidste par dage taget mig sammen til at kigge på problemet
og udover at den bagerste bremsebakke er slidt SKÆV virker det som om
at selve skålen på både for og baghjul har taget skade?

Uden klodser kører forhjulet i sære nøk og putter jeg klodser i går
det helt-helt galt.
I ren desperation har jeg dags dato købt en komplet knallert med
tilhørende stjernefælge men disse lider tilsyneladende af det samme
(har dog indtil videre kun kigget på forhjulet) så min undren nærmer
sig kraftig irretation.

Er det til at løse problemet eller er skaden permanent? Jeg vil
eventuelt gerne modtage et bremsemonteringskursus hvis nogen i
nærheden af Horsens skulle være interesseret i at dele guldkorn ud i
bytte for hvad ved jeg.. (jeg burde måske anvende mit puchklub
medlemsskab til noget i den forbindelse...hmmm)

Venligst
(og håber ikke det er et problem at jeg poster igennem google..)

Fra : Hekto

Dato : 09-05-07 11:59

Tom Jakobsen formulated on tirsdag :
> [...]
>

> Venligst
> (og håber ikke det er et problem at jeg poster igennem google..)

Tag et sæt gamle bakker og lim noget groft
smergellærred på. Monter det hele og juster
bremsen til den lige tager ved. Drej hjulet til
den ikke tager ved længere, spænd bremsen en
smule og fortsæt sådan til tromlen er helt rund
indvendig.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Tom Jakobsen

Dato : 09-05-07 21:26

Hekto wrote:

> fortsæt sådan til tromlen er helt rund
> indvendig.

Jamen det skal da prøves så! Tror du at jeg kan anvende de skæve
bakker fra baghjulet til at klistre smergellærred på?
Se eventuelt de første to billeder -> http://delekassen.dk/bremsebakke/index.html
Eventuelt burde jeg måske fjerne den "høje" kant med en fil først?

Fra : Hekto

Dato : 09-05-07 23:19

On Wed, 09 May 2007 13:25:31 -0700, Tom Jakobsen wrote:

> [...]
> Eventuelt burde jeg måske fjerne den "høje" kant med en fil først?

Nej, du skal nok finde nogle andre bakker!

--
/Hekto