Varmepumpe
Fra : Christian Stidsen

Dato : 13-05-07 13:49

Vi overvejer at skifte det eksisterende fyr ud med en varmepumpe der
skal forsyne huset med varme samt opmvarme forbrugsvand.

Kan dette lade sig gøre ?
- har hørt enkelte sige at det ikke er muligt at opvarme forbrugsvand
med en sådan.
Er det rentabelt ?

og endeligt, hvad løber sådan en installation op i af pris ?
- og hvilke fabrikater skal man evt. vælge ?

M.v.h.

Christian

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 13-05-07 21:40

On Sun, 13 May 2007 15:48:32 +0200, Christian Stidsen wrote:

> [...]
> Er det rentabelt ?
>
> og endeligt, hvad løber sådan en installation op i af pris ?
> - og hvilke fabrikater skal man evt. vælge ?

Hej

Skal det være et jordvarme anlæg eller et luft til vand anlæg? - det har
stor betydning for prisen.

Derudover kan jeg anbefale at spørge om dette emne i nyhedsgruppen
dk.teknik.energi - der er mange der ved noget om den slags.

Mvh.
Jens Åge