Symaskine
Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 12-05-07 21:01

Hej.
Min mor har en billig symaskine af typen Lifetec lt 8709.
Den vil ikke tage undertråden.
Er der nogen som ved hvilken type nål der skal bruges?
Hvad ellers kan være årsag til at undertråden ikke tages?
MVH
Niels Peter

Fra : HvB

Dato : 13-05-07 15:24

"Niels Peter Nielsen" <npnfjerndette@tv.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Min mor har en billig symaskine af typen Lifetec lt 8709.
> Den vil ikke tage undertråden.
> Er der nogen som ved hvilken type nål der skal bruges?

prøv evt. at rykke nålen en anelse ned, og stram skruen. Det har jeg været
ude for virker.

HvB

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-05-07 16:14

In news:46461cee$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Niels Peter Nielsen <npnfjerndette@tv.dk> typed:
> [...]
> Er der nogen som ved hvilken type nål der skal bruges?
> Hvad ellers kan være årsag til at undertråden ikke tages?

Man kan f.eks. have vendt trådspolen forkert når man sætter den i
skytten.

Nåltykkelsen afhænger af det materiale man skal sy i. Der er f.eks.
en bestemt slags nål, hvis man skal sy i cowboystof o.s.v.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats