Glasvæv eller filt på væggene i nyt hus?
Fra : Jan

Dato : 13-05-07 14:36

Vi skal til at bygge hus - og står over for valget mellem glasvæv eller filt
på væggene (savsmulstapet er fravalgt). På loftet ønsker vi glasfilt.

Hvilke forhold skal vi tage med i overvejelserne, ved valg mellem glasvæv
eller filt? Har de hver i sær nogle forskellige egenskaber, eller er det
blot hvad vi synes der er pænest?

mvh Jan

Fra : Kasper

Dato : 13-05-07 15:19

"Jan" <jan@hushave.dk> wrote in message
> [...]
> eller filt? Har de hver i sær nogle forskellige egenskaber, eller er det

Væv kan være svært at få gjordt rent, bla. hvis der er hund eller i køkken
eller med brændeovn etc.

De små huller der bliver hvor det er vævet kan samle møg...

Jeg syntes filt er pænest, men det er jo en smags sag :)

Kasper

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-05-07 17:24

> Hvilke forhold skal vi tage med i overvejelserne, ved valg mellem glasvæv
> eller filt? Har de hver i sær nogle forskellige egenskaber, eller er det
> blot hvad vi synes der er pænest?

Filt er jo bare en glat væg, og det bliver nemt noget karakterløst. Væv er
mange ting - noget mere fancy og charmerende end andet. Væv samler mere
skidt (støv, stearinlys, brændeovn), og igen, noget væv er værre end andet.
Jeg ville vælge efter hvad I godt kan lide til væggene.

Mvh Maria

Fra : Tina

Dato : 13-05-07 17:25

"Jan" <jan@hushave.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller filt? Har de hver i sær nogle forskellige egenskaber, eller er det

Hvis I skal have glasfilt på loft, så kan i lige så godt forsætte med at
have glasfilt på væggene.
For det er meget nemmere at arbejde med. Men i skal så huske på at i skal
kører vådt i vådt. Det vil sige at i skal smøre væggen ind, så det svare til
2-3 baner, alt efter hvor god du er til at sætte det op.

For imens at det er vådt, så kan du skubbe rundt med det. Og det er til at
reperarer på, hvis uheldet skulle være ude- uden at det ses.
Ved glasvæv- det er mere stift at arbejde med. Så jeg vil klart anbefalede
at i bruger glasfilt.

Men i skal så huske at grunde det først, inden at i giver det den farve
maling, som i vil have på. Da filt suger meget. Så giv den en alm. gang hvid
grundmaling først også der efter maling med glans 10.
God fornøjelse.....
Mvh. Tina

Fra : TT

Dato : 14-05-07 11:49

"Tina" <jubi@nomail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> maling, som i vil have på. Da filt suger meget. Så giv den en alm. gang
> hvid grundmaling først også der efter maling med glans 10.

Glans 10 ?? - det er vel ikke et hospital - Glans 5 er flottere, syntes jeg.

-TT