Fjern svaler inden rede
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 11-05-07 11:03

Hey

Jeg har på ingen måde forstand på fugle og yngletider, men der er et par
svaler, der benytter vores lukkede carport som opholdssted lidt for ofte.
Jeg er lidt bekymret for, at de bygger rede derinde - noget, som jeg ikke
ønsker.

Findes der nogle husråd, der kan skræmme dem væk eller? Jeg vil helst ikke
ud i en situation, hvor jeg skal pille en fyldt rede ned.

--
Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek

Fra : Holst

Dato : 11-05-07 11:08

Bo Kamp Dudek wrote:

> [...]
>
> Findes der nogle husråd, der kan skræmme dem væk eller? Jeg vil helst ikke
> ud i en situation, hvor jeg skal pille en fyldt rede ned.

Hold derfor løbende øje med, om de er begyndt at bygge rede derinde. Er
de det, så fjerner de den begyndende rede. På et eller andet tidspunkt
giver de nok op.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-05-07 11:09

On 11 Maj, 12:02, Bo Kamp Dudek <b...@familiendudek.dk> wrote:
> [...]
>
> Findes der nogle husråd, der kan skræmme dem væk eller? Jeg vil helst ikke
> ud i en situation, hvor jeg skal pille en fyldt rede ned.

Vi har samme problem i vores stald, og selv med 3 katte der huserer er
der stadig svaler på bjælkerne. Jeg har fjernet søm etc. som de bruger
til at fastgøre reden med, men er spændt på om der er bedre råd ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Max

Dato : 11-05-07 11:25

Hej Bo

> Findes der nogle husråd, der kan skræmme dem væk eller? Jeg vil helst
> ikke ud i en situation, hvor jeg skal pille en fyldt rede ned.

Hæng en rævepels derud, den virker også i kirsebærtræet :)

Klip nogle rovfuglesiluetter od og prøv at hænge dem op, om
det virker ved jeg ikke, men det er da nemt og gratis.

En skovdue malet på et stykke pap/træplade og savet ud skulle
også kunne holde andre fugle fra at bygge rede derinde, jeg har
set den metode brugt med susces gennem mange år på en
overdækket terasse hvor der er en murkant der er perfekt til
alle slags fuglereder.

--
Mvh Max