Hvilken lim til et spejl ?
Fra : Mads

Dato : 08-05-07 17:52

Hej

Jeg er ved at reparere en låge til et badeværelsesskab.
Lågen består af en hvid melaminplade med et pålimet spejl
som er blevet smadret. Jeg har fremskaffet et spejl i de rette
mål og fjernet det ødelagte, men hvilket slags lim kan bruges
til at lime det nye spejl fast med?
Det skal jo ikke være noget der ødelægger belægningen
på spejlet.

Og er der ellers andet jeg skal vide inden jeg limer det på?

På forhånd tak for hjælpen

mvh Mads

Fra : Anders Majland

Dato : 08-05-07 18:09

> [...]
> som er blevet smadret. Jeg har fremskaffet et spejl i de rette
> mål og fjernet det ødelagte, men hvilket slags lim kan bruges

Der fåes en speciel lim til formålet - Da jeg købte et badeværelsesspejl i
specialmål hos en glarmester/spejlbutik fik jeg sådan en rest med.

Så spørg evt hvor du har købt spejlet.

/A

Fra : Max

Dato : 08-05-07 18:17

Hej Mads

> Og er der ellers andet jeg skal vide inden jeg limer det på?

Du skal købe spejl beregnet til badeværelse og det
sætter du så på med noget godt dobbeltklæbende
tape.

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 08-05-07 18:40

On Tue, 08 May 2007 18:51:47 +0200, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
skrev:

> [...]

>på spejlet.
>
>Og er der ellers andet jeg skal vide inden jeg limer det på?

du kan bruge cilikone, og sikkert også mange andre ting.

og spejlet skal være til vådrum, hvis det skal holde flere år,

Vh Per

Fra : Henrik Nørgaard

Dato : 08-05-07 18:50

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> du kan bruge cilikone, og sikkert også mange andre ting.
>
> og spejlet skal være til vådrum, hvis det skal holde flere år,
>
> Vh Per

Der findes en silicone type som angives at kunne benyttes til et spejl.
Jeg har hørt at man skal være sikker på at der ikke er eddikesyre i
silikonen.
Det skulle ødelægge sølv-belægningen.

Henrik

P.S. jeg hængte et stort spejl op på badeværelses fliser med silicone for 15
år siden og det hænger endnu.

Fra : Per H

Dato : 08-05-07 19:30

On Tue, 8 May 2007 19:50:07 +0200, "Henrik Nørgaard"
<noergaard@snabela.vip.cybercity.dk> skrev:

> [...]
>
>Henrik
>
>P.S. jeg hængte et stort spejl op på badeværelses fliser med silicone for 15

ja det er der noget om, men ved ik om det stadig er sådan. Jeg har
sat spejle op med cilikone akryl og lip. Det sidste er det
stærkeste, men lidt volsomt til en melaminplade

Vh Per

Fra : Henning

Dato : 08-05-07 20:23

wrote:

> [...]
>til at lime det nye spejl fast med?
>Det skal jo ikke være noget der ødelægger belægningen
Dobbeltklæbende puder - det har holdt i mange år hos mig.

>Og er der ellers andet jeg skal vide inden jeg limer det på?

Tør området af med sprit inden du begynder.