/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Fraflytning af lejemål
Fra : Peter eller Line


Dato : 08-05-07 17:03

Hej alle

Har i 10 måneder lejet en lejlighed, og skal fraflytte her 13 juli. I
kontrakten står der at lejemålet er tidsbegrænset til 31 juli, så der skulle
ikke opstå så meget der.

Mit spørgsmål går imidlertidig på hvor meget jeg skal rydde op/gøre rent.
Det er et møbleret lejemål, og i kontrakten står der at lejemålet ikke er
nyistandsat ved indflytning eller fraflytning. Med mindre andet er angivet,
går jeg ud fra at det er en ganske normal hovedrengøring eller? Ved
indflytning var der overhovedet ikke gjort rent, og der stod en 3 uger for
gammel mælk i køleskabet. Udlejren var "ked" af det, og gav mig og min
kæreste en kompensationsmiddag til 900 kroner. Er lidt bekymret om han så
vil pudse ISS på min regning til at hovedrengøre lejemålet? Der står også at
maling og gulvafhøvling ikke skal foretages ved fraflytning.

Desuden har der været en tørretumbler der ikke har virket i hele perioden,
men det er egentlig ikke noget der kan hidse mig vildt op.

Slutteligt har udlejer ikke en kopi af lejekontrakten, men jeg har en med
hans underskrift og min underskrift på. Desuden har jeg lejekontrakten
elektronisk, så i princippet kan jeg jo skrive at jeg får en million kroner
ved fraflytning??? Synes jeg bare er mærkeligt, men det giver vel et eller
andet trumfkort? Har 39000 ude i forudbetalt leje og depositum, så vil
nødigt miste det ved at et eller andet dumt opstår.



Venligst
Peter



 
 
Ivan (08-05-2007)
Kommentar
Fra : Ivan


Dato : 08-05-07 18:13


"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
news:46409f2c$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hej alle
>
> Har i 10 måneder lejet en lejlighed, og skal fraflytte her 13 juli. I
> kontrakten står der at lejemålet er tidsbegrænset til 31 juli, så der
> skulle ikke opstå så meget der.
>
Nej det burde der ikke.

> Mit spørgsmål går imidlertidig på hvor meget jeg skal rydde op/gøre rent.
> Det er et møbleret lejemål, og i kontrakten står der at lejemålet ikke er
> nyistandsat ved indflytning eller fraflytning. Med mindre andet er
> angivet, går jeg ud fra at det er en ganske normal hovedrengøring eller?
> Ved indflytning var der overhovedet ikke gjort rent, og der stod en 3 uger
> for gammel mælk i køleskabet.

Det er efter min menig en hovedrengøring der her er tale om. Jeg syntes ikke
at der er nogen grund til at udlejer lige pludselig skal til at sætte ISS
eller andre til at gøre rent, fordi du ikke gør det.

>Udlejren var "ked" af det, og gav mig og min kæreste en kompensationsmiddag
>til 900 kroner. Er lidt bekymret om han så vil pudse ISS på min regning til
>at hovedrengøre lejemålet? Der står også at maling og gulvafhøvling ikke
>skal foretages ved fraflytning.
>
Sådan som du fremlægger det har du alle kort på hånden.

> Desuden har der været en tørretumbler der ikke har virket i hele perioden,
> men det er egentlig ikke noget der kan hidse mig vildt op.
>
Er denne tumbler nævnt i lejekontrakt? Hvis den ikke er har du ingen grund
til bekrymning

> Slutteligt har udlejer ikke en kopi af lejekontrakten, men jeg har en med
> hans underskrift og min underskrift på. Desuden har jeg lejekontrakten
> elektronisk, så i princippet kan jeg jo skrive at jeg får en million
> kroner ved fraflytning??? Synes jeg bare er mærkeligt, men det giver vel
> et eller andet trumfkort? Har 39000 ude i forudbetalt leje og depositum,
> så vil nødigt miste det ved at et eller andet dumt opstår.
>
Det er godt nok underligt, udlejer har ingen kopi af lejekontrakt. Du tror
ikke at der var en kopi til ham selv? Det er næsten det normale at der en
kopi som udlejer tager.
Sumasumarum: efter det du skriver kan jeg ikke se nogle problemer. Min egen
erfaring er flere år som lejerforeningsformand. Vi har da haft nogle sager
om fraflytning. Det er ganske få der måtte i huslejenævnet.



@net (08-05-2007)
Kommentar
Fra : @net


Dato : 08-05-07 18:37

> Har i 10 måneder lejet en lejlighed, og skal fraflytte her 13 juli. I
> kontrakten står der at lejemålet er tidsbegrænset til 31 juli, så der
> skulle ikke opstå så meget der.
>
Vil jeg heller ikke mene...

> Mit spørgsmål går imidlertidig på hvor meget jeg skal rydde op/gøre rent.
> Det er et møbleret lejemål, og i kontrakten står der at lejemålet ikke er
> nyistandsat ved indflytning eller fraflytning. Med mindre andet er
> angivet, går jeg ud fra at det er en ganske normal hovedrengøring eller?
> Ved indflytning var der overhovedet ikke gjort rent, og der stod en 3 uger
> for gammel mælk i køleskabet. Udlejren var "ked" af det, og gav mig og min
> kæreste en kompensationsmiddag til 900 kroner. Er lidt bekymret om han så
> vil pudse ISS på min regning til at hovedrengøre lejemålet? Der står også
> at maling og gulvafhøvling ikke skal foretages ved fraflytning.
>

Hovedrengøring er klart det eneste der forventes hvis iøvrigt lejemålet har
været behandlet "normalt". Udlejer kan efter min mening kun sætte ISS på
opgaven hvis det er uhørt uhumsk

> Desuden har der været en tørretumbler der ikke har virket i hele perioden,
> men det er egentlig ikke noget der kan hidse mig vildt op.
>
Jeg går ikke ud fra du bevidst har ødelagt tørretumbleren. Hvis den var gået
i stykker ved almindeligt brug ville jeg endda også mene at det er udlejers
problem.

> Slutteligt har udlejer ikke en kopi af lejekontrakten, men jeg har en med
> hans underskrift og min underskrift på. Desuden har jeg lejekontrakten
> elektronisk, så i princippet kan jeg jo skrive at jeg får en million
> kroner ved fraflytning??? Synes jeg bare er mærkeligt, men det giver vel
> et eller andet trumfkort? Har 39000 ude i forudbetalt leje og depositum,
> så vil nødigt miste det ved at et eller andet dumt opstår.

Så vidt jeg husker er depositum en garanti for udlejer at han får de sidste
måneders husleje. Så du kan da undersøge om du bare kan lade være med at
betale husleje for de sidste måneder. Visse steder lægger man vist 3 mdr
husleje + et depositum, så jeg er ikke HELT overbevist om hvordan reglerne
er.

Jeg har ingen baggrund for at svare dig ud over 2 ikke helt fredelige
fraflytninger mede LLO i baghånden. Så jeg vil foreslå dig - hvis det går
helt i hårdknude - at melde dig ind. Det koster godt nok et gebyr når man
ikke har været medlem så længe, men det kan være det er det værd når du nu
har 39k ude at svømme.

Mit sidste råd til dig er at have en person til at checke lejligheden inden
den overgives til udlejer og/eller du tager en hulens bunke billeder af
lejemålet hvis der skulle komme til en tvist. Hvis du har billeder fra
indflytningen vil de også kunne bruges i en evt. sag. Desuden vil jeg
henvise til LLO, de har faktisk mange gode ting på deres hjemmesider.
Om fraflytning:
http://www.lejerneslo.dk/asp/vispjece.asp?Id=12
http://www.lejerneslo.dk/asp/visaz.asp?Id=75
Generelt:
http://www.llo.dk/

Venligst og held & lykke
Anette



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste