mursten og cement malet over - kan jeg fje~
Fra : Jesper F

Dato : 08-05-07 12:51

Den tidligere ejer at min lejlighed har på altanen overmalet en sektion af
murstenene
http://img293.imageshack.us/img293/9144/cimg5715pe4.jpg
med et par forskellige farver.
Det er både furer og sten, der er malet over.
Kan man fjerne malingen uden at ødelægge furerne? Ødelægger terpentin eller
lignende furerne?

/ Jesper

Fra : Martin Petersen

Dato : 08-05-07 15:36

"Jesper F" <adfasdf@asdfasdf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er både furer og sten, der er malet over.
> Kan man fjerne malingen uden at ødelægge furerne? Ødelægger terpentin

Jeg ville prøve at smøre brun sæbe på (krystal), og dække med
husholdningsfilm. Lad stå i et døgn, og skyl/vask med rigelig vand.

Prøv evt. først et sted hvor det ikke ses. Stenene bliver muligvis
misfarvede.

Lad os høre hvad du finder ud af. :)

- Martin

Fra : Gainsbourg

Dato : 08-05-07 21:00

Det ville jeg umiddelbart tro, ikke var så godt for fugerne?

Med venlig hilsen
Gainsbourg