Hvilken plante?
Fra : Aksel Pedersen

Dato : 06-05-07 19:12

I en krog af haven fandt jegen plante, jeg engang har stukket i en potte,
men derefter glemt alt om den.
Er der nogen, der kan hjælpe med at identificere den?
Se på binaer.dk under "plante.jpg"
Aksel

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-05-07 21:20

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> I en krog af haven fandt jegen plante, jeg engang har stukket i en potte,
> men derefter glemt alt om den.
> Er der nogen, der kan hjælpe med at identificere den?

Jeg kender den ikke, men der er noget Hibiscusagtigt over den.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 06-05-07 22:39

> Jeg kender den ikke, men der er noget Hibiscusagtigt over den.
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk

Det er i hvert fald ikke en Hibiscus!
Blomsten er ca 2-2½ cm i diameter med en mærkelig opsvulmet griffel omgivet
af en tyk bræmme af "støvdragere"
Ellers tak for gættet.
Mvh
Aksel

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-05-07 00:42

> [...]
> Det er i hvert fald ikke en Hibiscus!
> Blomsten er ca 2-2½ cm i diameter med en mærkelig opsvulmet griffel

Nej, jeg kan godt se at opbygningen med støvdragerne ikke er som Hibiscus.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-05-07 07:37

On Sun, 6 May 2007 20:11:42 +0200, "Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com>
wrote:

>I en krog af haven fandt jegen plante, jeg engang har stukket i en potte,
>men derefter glemt alt om den.
>Er der nogen, der kan hjælpe med at identificere den?
>Se på binaer.dk under "plante.jpg"

Bladene minder mig meget om magnolieblade - grenene også. Blomsten kunne
med lidt god vilje også minde om en form for magnolie. Men også om
Prunus, prydkirsebær. Men bladene ligner slet ikke bladene på
prydkirsebær.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 07-05-07 12:58

> [...]
> med lidt god vilje også minde om en form for magnolie. Men også om
> Prunus, prydkirsebær. Men bladene ligner slet ikke bladene på

Jeg mener nu ikke, at denne plantes blade minder ret meget om de to slags
magnolias, vi har i haven.
Jeg vil gerne have lov til at komme med et par nye billeder lidt senere - og
når ham "Recall" engang er blevet færdig med at poste i dk.binaer.
Desværre har jeg endnu ikke fundet ud af at lave egen hjemmeside.
Tak for deltagelsen.
Mvh
Aksel

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-05-07 15:38

In news:d5754$463f143d$551828d9$8653@news.arrownet.dk,
Aksel Pedersen <akselp@hotmail.com> typed:

> Jeg vil gerne have lov til at komme med et par nye billeder lidt
> senere - og når ham "Recall" engang er blevet færdig med at poste i
> dk.binaer. Mvh
> Aksel

Hej Aksel.

Du skulle gøre som jeg, put ham i filteret indtil han har hører op med
at sende tusindvis af filer i binær. Du kan jo altid tage ham "til
nåde" igen senere. Det er godt nok rasende irriterende når binaer
bliver fyldt op på den måde.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats