Fjerne bly-tætning i faldstammen?
Fra : Brian

Dato : 06-05-07 13:33

Hejsa,

Kan nogen forklare hvordan jeg nemmest og hurtigst får fjernet den
bly-tætning der tætner samlingen af min faldstamme? Byggeriet er fra 1974.

Jeg er ved at renovere mit badeværelse, og for at kunne få afløbet ned i
gulvniveau skal grenrøret på faldstammen skiftes til en model, hvor 'grenen'
sidder lavere. Det er altsammen iorden, og VVS'eren har delene klar, men jeg
kan ikke få det forbistrede bly ud, der danner tætningen.
Kan man evt. varme det op og suge det op som med loddetin?
VVS'eren sagde at han ville skære røret over over øverste samling, så det
kun var nederst samling jeg skulle koncentrere mig om. Kan man så ikke bare
skære røret over og så vrikke det hele fra hinanden? Blyet er blødt, en
skruetrækker og et blødt slag med en 300gr. hammer 'borer' sig nemt ned i
blyet...

På forhånd tak for hjælpen!

Fra : Max

Dato : 06-05-07 15:06

Hej Brian

> ikke bare skære røret over og så vrikke det hele fra hinanden? Blyet
> er blødt, en skruetrækker og et blødt slag med en 300gr. hammer
> 'borer' sig nemt ned i blyet...

Fjern blyet med en hammer og et stemmejern.

--
Mvh Max

Fra : SB

Dato : 06-05-07 16:13

> Hej Brian

> Fjern blyet med en hammer og et stemmejern.
>
> --
> Mvh Max

Bare pas på det ikke falder ned i røret, kan være ret træls at på op så

Søren

Fra : Brian

Dato : 06-05-07 19:01

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Bare pas på det ikke falder ned i røret, kan være ret træls at på op så

Ja der er vel 15 meter ned til bunden - bor i en lejlighed på 2.sal, men er
bare så heldig at jeg kan komme til faldstammen 'uden videre'. Det skal
selvf. aftales med overbo'en når røret savnes over :)

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-07 19:54

altså hvis du har en vvser på så har han vel også sagt hvordan du skal gøre
det eller hvad ?

Hvergang jeg har skulle fjerne en gammel bly samlig er den den blevet varmet
ud med en brænder, så masser af varme på , brug så en skruetrækker til at
lirke blyet op med , der er bly i ca 5 cm dybde, go fornøjelse

mvh

vvseren