Kattelem
Fra : Kim2000

Dato : 06-05-07 10:58

Nu har jeg lige kæmpet mig igennem at sætte en kattelem op, men hvordan med
misser? Er det bare et spørgsmål om den skal være sulten nok før den bruger
den?
mvh
Kim

Fra : Sanne

Dato : 06-05-07 11:06

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> Nu har jeg lige kæmpet mig igennem at sætte en kattelem op, men hvordan
> med misser? Er det bare et spørgsmål om den skal være sulten nok før den
> [...]
Hej Kim

De gange vi har fået ny kattelem sat op, har vi ligesom hjulpet katten de
første par gange.
Vi har været en på hver side af f.eks døren den er sat i..og så holdt katten
og "vist" den vejen igennem. Når den så er igennem...så har den på modsat
side gjort det sammen og voila...efter få gange har de styr på det..
Katte er åbentbart kke så dumme endda

Fra : Gainsbourg

Dato : 06-05-07 20:04

>Er det bare et spørgsmål om den skal være sulten nok før den bruger den?

Nej, du skal vise katten hvordan, ved at hjælpe den igennem nogle gange.
Nogle katte forstår det med det samme. Andre katte har meget svært ved at
lære det og det kan være nødvendigt at sætte noget i spænd så lemmen står
permanent åben i en kort periode, hvor katten så kan bruge det åbne hul og
vænne sig til det.

Men start med at "lege det ind" med godt humør og en håndfuld godbidder

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Gert

Dato : 07-05-07 18:53

> Nu har jeg lige kæmpet mig igennem at sætte en kattelem op, men hvordan
> med misser? Er det bare et spørgsmål om den skal være sulten nok før den
> [...]
hos os tog det ikke kattene ret lang tid at hitte ud af systemet, men ok når
først en af dem har fanget fidusen så lærer de andre det ret hurtigt.
men ja som en anden foreslår er det en god ide at lade lemmen være åben en
dags tid eller 2 så
katten bare kan ræse ud og ind, derefter skal den nok hitte ud af at åbne
selv

vi har 5 katte i forskellige aldre og de fandt fidusen meget hurtigt

Mvh

gert

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-07 17:18

Gert wrote:
> [...]
> åbne selv
>
> vi har 5 katte i forskellige aldre og de fandt fidusen meget hurtigt

Langt de fleste katte lærer ret hurtigt fidusen, som flere skriver.
Men nogle katte synes det er så sjovt at se sine "slaver" lokke med
godbidder etc at de, bevidst vel at mærke, bliver ved med at lade som om de
ikke kan finde ud af det...
Så nej, katte er slet ikke så dumme som nogen går og tror... De vil da også
have lidt underholdning og skaffer sig det på sin egen måde