Skift af kæde på kædesav
Fra : Bjarne, Frederikshav~

Dato : 06-05-07 08:08

Hejdav.

Jeg har en lille Partner kædesav med en 0,375" kæde. Hvor meget skal
der minimum være tilbage på tænderne, før kæden skal skiftes? Mine er
ca. 4 mm lange, og tandlængden på en ny kæde er 6 mm.

Fra : Tomas Jensen

Dato : 06-05-07 13:11

Bjarne, Frederikshavn skrev:
> [...]
> der minimum være tilbage på tænderne, før kæden skal skiftes? Mine er
> ca. 4 mm lange, og tandlængden på en ny kæde er 6 mm.

Set "fra oven" bør hver tand kun være ca. 2mm på den korteste led
(modsat skæresiden) før man skifter - ellers risikerer man, at tænderne
begynder at knække af. Men der er da nogen, der bruger kæden til
tænderne er filet spidse modsat skæresiden.
Men så vidt jeg husker fra min tid som sikkerhedsrep. i skoven, er det
de 2 mm., der gælder.

mvh Tomas

Fra : Bjarne, Frederikshav~

Dato : 29-05-07 08:55

On 6 Maj, 14:10, Tomas Jensen <hatofj...@jensen.tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> tænderne er filet spidse modsat skæresiden.
> Men så vidt jeg husker fra min tid som sikkerhedsrep. i skoven, er det

Hej Tomas.

Rigtig mange tak for det fine svar. Undskyld jeg skriver tilbage så
sent.