Rådyr
Fra : Aksel Pedersen

Dato : 05-05-07 22:36

Det er dejligt at se dyrene spankulere rundt i haven, men det er skutte
dejligt at se sine flotte, kraftige roser få afgnavet de nye, fine skud. Vi
har roser flere steder i haven, og rådyrene går i de tidlige morgentimer
målrettet efter dem og rører ikke meget andet.
Er der nogen, der har ideer, der kan hjælpe os til at begrænse problemet.
Ikke noget med jagtgevær!
Mvh
Aksel

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-05-07 22:39

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> writes:

> [...]
> målrettet efter dem og rører ikke meget andet.
> Er der nogen, der har ideer, der kan hjælpe os til at begrænse problemet.

Jeg ved ikke om det vil virke, men måske kan det hjælpe at hænge lidt
hundepels op ved roserne. Lugten af hund vil måske holde dem væk. Og
nej, jeg mener ikke du skal skyde hunden, bare finde en langpelset
hund og bede om lidt af den vinterpels de alligevel fælder i tiden.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 06-05-07 07:41

> [...]
> nej, jeg mener ikke du skal skyde hunden, bare finde en langpelset
> hund og bede om lidt af den vinterpels de alligevel fælder i tiden.

Ja en hund virker. Vi havde lidt samme problem... dvs. nu har vi en plejet
naturhave, så det betyder ikke det store. Men de gik helt på terressen op
tog alle topskudene og hvad der ellers var af forårsløg i krukkerne, og der
var fruen ikke tilfreds med.
Vi gjorde dog intet ved det. Det kom helt af sig selv, da vi fik hund.
Det sker god stadig at de går igennem haven, for vores hundehegn er med
vilje kun 90cm. Men de bliver ikke i haven for at spise & sove mere.
Størrste problem er pt. Fasankokken, han står meget tidligt op. Men til
efteråret er det også sket, for så skal de gamle kedelige gran'er væk.

-Leon

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 07-05-07 19:23

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> morgentimer målrettet efter dem og rører ikke meget andet.
> Er der nogen, der har ideer, der kan hjælpe os til at begrænse problemet.

Hej Aksel.

Kender godt problemet. Mine forældre bor lige op til en kæmpe skov.

Hjortetaksolie og alt det der virker ikke. Men det lugter frygteligt

Det eneste udover en hund er et meget højt hegn. Ca. 2 meter. Eller nogle
pæle med snore/tråde spændt ud imellem i samme højde.

Enten det, eller også må du leve med det. Men ja, de er enormt glade for
rosenknopper.

Mvh
Mads

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 08-05-07 18:28

On Sat, 5 May 2007 23:35:33 +0200, "Aksel Pedersen"
<akselp@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen, der har ideer, der kan hjælpe os til at begrænse problemet.
>Ikke noget med jagtgevær!

Sidste sommer var jeg en tur til Hven.
Jeg undrede mig over hvorfor folk hængte cd-skiver i deres roser langs
husene.
Jeg fik forklaret at det var for at rådyrene ikke skulle spise dem, så
det er måske et harmløst forsøg værd.
Pynteværdien kan diskuteres.

kmo

Fra : Max

Dato : 08-05-07 18:36

Hej kristian

> Jeg undrede mig over hvorfor folk hængte cd-skiver i deres roser langs
> husene.

Jeg har set tomme øldåser anvendt til samme formål.

--
Mvh Max

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-05-07 21:05

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev

> Jeg har set tomme øldåser anvendt til samme formål.

I det mindste kunne de da have været med indhold, når nu de stakkels dyr var
blevet tør i halsen efter at have gnasket sig gennem CDerne?....

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-05-07 21:03

"kristian mikael de freitas olesen" <kmo@gbmail.invalid> skrev
> Jeg undrede mig over hvorfor folk hængte cd-skiver i deres roser langs
> husene.
> Jeg fik forklaret at det var for at rådyrene ikke skulle spise dem,

Der er vel også ringe risiko for at Rådyr spiser CDere?....

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-05-07 12:50

In news:jlc1439fl9q6vlgf495vrrbp2rshigfrkk@4ax.com,
kristian mikael de freitas olesen <kmo@gbmail.invalid> typed:

Jeg har lige læst om en god idé i "Idényt".

Man skal lave nogle små stofposer, hælde sæbespåner i dem,lukke dem
til og hænge en pose på hver af planterne. Rådyrene kan ikke lide
lugten, og skulle holde sig væk.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats