Lige den klassiske : billige maskiner fra ~
Fra : tp

Dato : 05-05-07 17:12

Den har været oppe 100 gange før, og folk mener enten at de billige maskiner
fra Harald nyborg og lignende er fine nok, andre mener det modsatte. En
fælles mening findes aldrig, folk er altså i to lejre. og fint med det..

Nå, men skulle bruge en 230mm vinkelsliber til en lille opgave, og
overvejede - 149kr med 2 års garanti eller 1300 med to års garanti. Jeg
kommer næppe til at bruge den til andet end lige det her, og den holder vel
da for fanden til en 3-4 timers brug..

Meeeen nej...... Jeg har nu (hold godt fast) fået den byttet 4 gange til en
ny. Alle gange holdt den mellem 20 sekunder og 10 minutter. tre gange
lavede den gnister og døde, en enkelt gang smeltede den og luftede fælt
brandt med gnister ud af. 5. gang døde gearkassen, så motor kunne køre
ubesværet rundt for sig selv.

SÅ måtte det være nok - jeg gad ikke mere. Fint nok sagde harald nyborg. du
får bare pengene igen. fin nok service. Da jeg så kommenterede at det
produkt nok aldrig skulle have været solgt, sagde de, at sådanne produkter
fik de ind i mellem. Nå? Jamen nu piller i den vel af programmet? Næh det
troede de da ikke ?!?!?! Godt så!

230mm vinkelsliber fra H&N er altså en af den slags produkter der aldrig
skulle have været lavet. og min fordom om power super ultra deluxe ekstra
og hvad de ellers hedder har ikke ændret sig til det bedre

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-05-07 18:56

> Meeeen nej...... Jeg har nu (hold godt fast) fået den byttet 4 gange til
> en ny. Alle gange holdt den mellem 20 sekunder og 10 minutter. tre gange

Den må slet ikke køre i 10 minutter ad gangen - det står i brugsanvisningen.
Vi har også været på den, men 2. gang er lykkens gang - den kører
upåklageligt på 2. år til opgaver som at flække granitsten, fliser,
granitkantsten og den slags småting.

Mvh Maria

Fra : Ole Jensen

Dato : 05-05-07 18:57

tp <skodskod@yahoo.com> wrote:

> 230mm vinkelsliber fra H&N er altså en af den slags produkter der aldrig
> skulle have været lavet. og min fordom om power super ultra deluxe ekstra
> og hvad de ellers hedder har ikke ændret sig til det bedre

Sådan kan det åbenbart gå, men jeg har en 230 mm vinkelsliber fra HN
eller JemogFix (samme firma), og den har skåret adskillige fliser,
fundablokke, mursten m.m. igennem.
Jeg mener jeg er i gang med den tredie, eller fjerde diamantskive på den
maskine.

Måske har jeg baret været heldig, men kun en af de maskiner jeg har købt
i de to ovennævnte firmaer er gået i stykker. Det er en lille
vinkelsliber, som har holdt i syv år, og jeg tror faktisk bare den skal
have skiftet kullene.

Og nej – jeg hverken arbejder, eller har anden tilknytning til
firmaerne.

--
mvh - Ole-J - Aalborg

Sælges: Billedrammer / Træarbejder / Legetøjsbiler m.m.
http://www.oleswebsite.dk/salg.htm

Fra : Elmer Fjort

Dato : 05-05-07 21:20

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle have været lavet. og min fordom om power super ultra deluxe ekstra
> og hvad de ellers hedder har ikke ændret sig til det bedre

Pudsigt! Jeg har sådan en, og den kom på ganske meget arbejde sidste
sommer, da jeg skulle have skåret en masse fliser til.
Det klarede den til UG.

Hvorimod jeg har haft nogle lignende oplevelser som den du beskriver, med
en borehammer.
4 stk, fik jeg ødelagt den der holdt længst, holdt2 dage. Den som holdt
kortest klarede ca 1 time.

Elmer

Fra : tp

Dato : 05-05-07 21:53

> Pudsigt! Jeg har sådan en, og den kom på ganske meget arbejde sidste
> sommer, da jeg skulle have skåret en masse fliser til.
> Det klarede den til UG.

Skal siges at der er begyndt at komme flere prisklasser. Så nogle til 300
og 500 som også hed noget mærkeligt, det kan jo være at disse er bedre. og
MÅSKE er det ikke en fed forretning at skulle bytte 4 maskiner for prisen af
et salg. Der MÅ da være grænser for hvor meget de kan tjene på et produkt
der koster næsten 1/10 af de rigtige mærker.

Undrer mig dog stadig over den slags produkter. Er det fordi folk ikke går
tilbage med dem og bare smider dem væk?

ps : jeg har ikke brugt den forkert, og jeg har haft 115mm skrammeludgaver
der har kørt i flere år, meeen jeg glæder mig over at de rigtige mærker
(makita, dewalt, blå bosch (ja selv grøn) mv) er begyndt at blive billigere,
for det holder sgu til hverdagsbrug, også selvom jeg synes det er en stor
prisforskel...

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-05-07 07:07

On Sat, 5 May 2007 22:53:26 +0200, "tp" <skodskod@yahoo.com> wrote:

>Undrer mig dog stadig over den slags produkter. Er det fordi folk ikke går
>tilbage med dem og bare smider dem væk?

Måske .....
Men undervurder heller ikke mængden af gnavne, småsure mennesker som
køber hvad som helst, bare de tror det er billigt.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Ole Thomsen

Dato : 06-05-07 07:51

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote in message
> On Sat, 5 May 2007 22:53:26 +0200, "tp" <skodskod@yahoo.com> wrote:
>
> Men undervurder heller ikke mængden af gnavne, småsure mennesker som
> køber hvad som helst, bare de tror det er billigt.

Er du ikke lidt gnaven og småsur her?

Ole Thomsen

Fra : tp

Dato : 06-05-07 10:15

> Måske .....
> Men undervurder heller ikke mængden af gnavne, småsure mennesker som
> køber hvad som helst, bare de tror det er billigt.

om folk vil købe billigt eller dyrt må vel afhænge af deres
pengepung/prioriteter samt deres behov. et billigt produkt bør vel til
hobbybrug klare et halvt års levetid - ja to år hvis den skal opfyldre vores
reklamationsret. Laver man produkter der ikke klarer dette, bør det ikke
produceres, det er min pointe...

og ja - folk må sgu gerne blive gnavne og småsure hvis de får et produkt der
fra fabrikken ikke er lavet til at skulle holde mere end 10 min uden at
dette er specificeret på pakken

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-05-07 18:37

On Sun, 6 May 2007 11:15:11 +0200, "tp" <skodskod@yahoo.com> wrote:

> [...]
>reklamationsret. Laver man produkter der ikke klarer dette, bør det ikke

Enig.

>og ja - folk må sgu gerne blive gnavne og småsure hvis de får et produkt der
>fra fabrikken ikke er lavet til at skulle holde mere end 10 min uden at
>dette er specificeret på pakken

Selvfølgelig skal man blive muggen hvis ikke tingene holder som lovet.
Det var ikke pointen.

Jeg ser ofte folk i butikken som er nærmest ligeglade med hvad de får,
bare det er billigt. Skidt med om det er noget de mangler, bare det er
billigt. Den slags folk går ofte rundt og er smågnavne. Men ok, de får
købt noget billigt skrammel - som de ikke har behov for.....
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Michael

Dato : 08-05-07 23:18

"tp" <skodskod@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> skulle have været lavet. og min fordom om power super ultra deluxe ekstra
> og hvad de ellers hedder har ikke ændret sig til det bedre
Check - har selv prøvet to forskellige stiksave til <100 kr. Begge en gang
l... og penge lige ud af vinduet, så nu kører jeg med en Bosch pendulting,
som bare virker hvergang Jeg har dog en billig borehammer fra Bilka, som
har kørt upåklageligt i nogle år og har faktisk været brugt en del, så man
kan altså være heldig... H&N holder jeg mig dog konsekvent fra.