Fræser Problemer
Fra : Ukendt

Dato : 04-05-07 21:58

Hej

Jeg har fået til opgave at forsøge at lave en have fræser, den slår dog
ingen gnist så den kan selvfølgelig ikke starte.

Nogen der har en ide om hvor meget man skulle kunne måle fra stel til
tændrørs kabel af ohm ?

jeg kan ca måle 4.3 kohm, men det lyder for lavt ?

Jeg kender desværre ikke mærket på fræseren, men tændings systemet
består af en tændspole, og magneter på et hjul der kører rundt,
tændspolen er dog godt rusten efterhånden, ved ikke om det har noget at
sige ?

Forslag ønskes til at få liv i den så jeg kan få fræst haven :)

Mvh
Ronni

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 05-05-07 10:26

<RNH> skrev i en meddelelse
> [...]
> af en tændspole, og magneter på et hjul der kører rundt, tændspolen er dog
> godt rusten efterhånden, ved ikke om det har noget at sige ?

Skift først tændrøret og hvis det ikke hjælper må du have svinghjulet af og
tjekke hvad der sidder bag det.
Hvis der er platiner skal de renses eller skiftes.
Hvis det er elektronisk er der vel også en dims der kan skiftes.
Engang jeg ville købe en ny tændspole fik jeg at vide af min
havemaskinepusher at det aldrig var den der fejlede noget.

Steen.

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-07 15:10

Hej

Tændrør er helt nyt, og tvivler meget på der sidder noget bag
svinghjulet, da det eneste der sidder er en tændspole hvor der går
kabel op til tændrøret og et kabel til stel, den er meget simpel lavet.

Mvh
Ronni

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 05-05-07 16:50

<RNH> skrev i en meddelelse
> [...]
> da det eneste der sidder er en tændspole hvor der går kabel op til
> tændrøret og et kabel til stel, den er meget simpel lavet.

Der skal være noget til at give tændingstidspunktet og hvis det er en gammel
hund er der platiner bag svinghjulet, hvis det er elektronisk tænding kan
det godt være at det sidder et andet sted men jeg har nu monterer
elektronisk tænding bag svinghjulet.

Steen.

Fra : johny møller

Dato : 06-05-07 10:38

hejsa.

Jeg har selv en gammel hund af en fræser, og jeg skal, hvis den har stået
stille længe, have svinghjulet af og rense platiner på den, husk at få den
lille not på plads igen når du sætter svinghjulet på igen.

efter jeg havde renset platiner starter den hver gang
mvh
johny

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-07 02:09

Hej

Jeg tvivler på der er platiner på denne her, den er vel max en 4-5 år gammel

Jeg fik renset tændspolen og justeret den ind, men der er kun meget
svag gnist uden tændrør, men tændrør er der slet ingen gnist..

Det er vel en ny tændspole der skal til ?

Mvh
Ronni

Fra : Kai I.

Dato : 07-05-07 16:29

Hej.

Jeg står lidt med samme problem, jeg skal prøve at få en gammel 5Hk
Texas til at køre (Briggs & Stratton).
Jeg er sikker på, at der er platiner, men hvordan fa.... får man det
svinghjul af
Skal der bruges aftrækker, eller kan man vride og slå o.s.v. på det?

Mvh. Kai.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 07-05-07 17:16

"Kai I." <kai.i@privat.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Når du har taget den del at start mekanismen med kuglerne i, ( gevind normal
retning ) kan du tage det af med en aftrækker, eller hvis du har næn til det
simpelthen brække det løst med et passende værktøj. Jeg bruger et slags mini
koben.

Steen.