Genial ide til stor port?
Fra : Martin Petersen

Dato : 04-05-07 18:41

Hejsa.

I min baghave har jeg et gennemgående skinnelegeme jeg har fået lov at
spærre af med en port. Problemet ligger i at åbningen skal være 440 cm, med
porten åben. Jeg vil gerne lave den så let som muligt, samtidig med den skal
være pænt stærk (meget vind, og evt. folk der rykker i den).

Har en af jer en rigtig god ide til en konstruktion?

Jeg er tømrer, så kender godt til principperne i en revleport/låge, men den
kan jo godt gå hen og blive lidt småtung. :) Havde en ide om måske at lave
skelettet til porten i firkantstål, svejset sammen, og derpå skrue brædder,
men ved ikke helt om den bliver for slasket.

Der er ingen mulighed for at den kan køre på et hjul. Der kan godt laves en
"sliske" den kan lukkes henover midt i skinnelegemet.

På forhånd tak.

- Martin