Designprogram til haven ?
Fra : Henrik Madsen

Dato : 04-05-07 16:52

Hej

Sidste år lavede vi køkken og der kunne man downloade en guds
velsignelse af diverse 3D programmer til at planlægge sit køkken og se
det hele i 3D ..

Nu vil vi gerne igang med at lave pladsen foran vores hus og vi har
nogle ideer men kan ikke rigtigt helt se om det kommer til at virke
som det skal.

Spørgsmålet går derfor i al sin simpelhed på om man kan få tilsvarende
programmer til have planlægning ligesom dem vi kunne få til køkkenet.

Eller er den slags forbeholdt professionelle ? (Læs: Koster de en arm
og et ben ?)

Henrik Madsen

Fra : Max

Dato : 04-05-07 17:20

Hej Henrik

> Spørgsmålet går derfor i al sin simpelhed på om man kan få tilsvarende
> programmer til have planlægning ligesom dem vi kunne få til køkkenet.

Kik efter titler som 3D garden, Virtual garden, 3D garden designer,
der findes en mængde af den slags software derude.

Der ligger noget gratis software du kan hente her:

http://www.bbc.co.uk/gardening/design/virtualgarden_index.shtml

--
Mvh Max

Fra : Peter Westh

Dato : 04-05-07 17:24

"Henrik Madsen" <hmadsen@vip.fjernmig.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Eller er den slags forbeholdt professionelle ? (Læs: Koster de en arm
> og et ben ?)

Det lyder som om opgaven vil være overstået på et par uger. Så du kunne
downloade en prøveversion af programmet smartdraw
(http://www.smartdraw.com/downloads/) - den virker en måneds tid. Det er et
stykke tid siden jeg købte min version, men man kan vælge skabeloner til
forskellige typer opgaver såsom indretning af kontorer, landkort,
flowcharts, organisationsdiagrammer - og jeg tror bestemt, at der også er en
skabelon til haver. Ellers er det ret nemt selv at tegne sine egne
elementer, som man så kan sidde og futte rundt med.

MVH

Peter

Fra : FAB

Dato : 08-05-07 05:48

Peter Westh wrote:
> [...]
> skabelon til haver. Ellers er det ret nemt selv at tegne sine egne
> elementer, som man så kan sidde og futte rundt med.

Må jeg anbefale det gratisprogram fra Google, der hedder Sketchup. Ganske enkelt at bruge, har en masse træer og buske og ikke
mindst kan man se hvordan skyggerne går gennem hele året. Genialt til at se, hvor man skal placere terrassen.
Start med at gennemføre det små øvelser inden du starter med at lave haven.
http://sketchup.google.com/

/Flemming